• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads voor Menzerna?

SMFLK

Detailing chief
22 aug 2011
139
103
Noord-Brabant
Hi allemaal,

Ik wil de Focus eens polijsten en een mooie coating aanbrengen.

Uit recente ervaring weet ik dat de lak vrij hard is. Mijn polijstspulletjes zijn gedateerd dus ben ik op zoek naar nieuwe polijstmiddelen en pads.

De keuze is gevallen op de Menzerna 400 en daarna wellicht de Menzerna 2500 of 3500. Gezien de harde lak wil ik eens een ‘woolie’ proberen.

Hebben jullie tips voor pads voor een harde lak? Voor zowel de 400 als de mogelijke 2500 of 3500?

Ik had zelf de Ultra Thin van Monello in gedacht en voor de finishing stap eigenlijk nog niets.
 
Gebruik je een DA of rotary?
Denk dat je dit best eerst even probeert hoe de pads en polijstpasta in combinatie werken op die specifieke lak? Zelf heb ik o.a. de Menzerna pads, deze zijn van matige kwaliteit, de pads van Lake Country vind ik stukken beter en kan ik erg aanbevelen.
 
Ik ben erg tevreden over de Menzerna rode, gele en groene pads. Is die Ford lak echt zo hard? Mijn ervaring zegt dat het wel mee valt.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is ook dat Ford niet heel hard is maar meer richting medium. Voor DA is een ultra thin foamed woolpad handig voor diepte krasjes te optimaliseren.
 
Het is idd voor een DA machine. Ik dacht ook dat Ford in het middenveld lag maar zo heb ik het dus niet ervaren vorig jaar.

Ik zal eens naar jullie aanbevelingen kijken!
 
Ligt misschien aan iets minder goede polijsttechniek, of aan verouderde spullen? Ik zou nooit een woolie aanraden voor een complete auto, wel voor plekken of panelen met diepe krassen. Een wolpad neemt zoveel lak weg dat je het verschil met een lakdiktemeter kunt meten, bij normale pads is die lakafname zo gering dat je dat niet direct kunt meten.
 
Aangezien deze vraag over hetzelfde onderwerp gaat stel ik hem hier.
Zijn er mensen die menzerna 400 op rupes blauwe foam pads gebruiken?
Geeft dit een goeie cut of moet je dan voor de rupes da coarse compound gaan of dan toch kiezen voor een microvezel pad als de mequiars cutting disk?
 
Dat geeft ongetwijfeld een goede 'cut'. Alles hangt af van zoveel variabelen, best kan je dit zelf eens proberen om te kijken als dit voor jouw situatie, jouw lak werkt.
 
  • Leuk
Reactions: Colin_Ducati
Aangezien deze vraag over hetzelfde onderwerp gaat stel ik hem hier.
Zijn er mensen die menzerna 400 op rupes blauwe foam pads gebruiken?
Geeft dit een goeie cut of moet je dan voor de rupes da coarse compound gaan of dan toch kiezen voor een microvezel pad als de mequiars cutting disk?
Elke combi geeft een ander resultaat, hier de 400 gebruikt met Monello en scholl pads, werkt prima. Ongetwijfeld zal de rupes pads ook een goed resultaat geven. Vraag is of je zo grof nodig bent natuurlijk maar dat is afhankelijk van de lak waarop je werkt. Gewoon proberen was het advies dan ik van de CC crew kreeg en kijken of je er tevreden mee bent!
 
  • Leuk
Reactions: Colin_Ducati
Bedankt voor de info!
Is de menzerna 400 een grovere compound dan de rupes da coarse of zal dit elkaar niet veel ontlopen?
 
De 400 van menzerna laat zich fijner afwerken naar mate je doorgaat met polijsten, je zal hier dus beter mee kunnen finishen dan met de blauwe van Rupes welke naar mijn weten een compound pur sang is.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Colin_Ducati