• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Menzerna cut force pro.

Drifter

Detailing guru
5 mrt 2023
576
115
Heeft iemand wat ervaring met de Menzerna force cut pro? En zo ja, hoe zijn jullie ervaringen.

Ik krijg steeds van de vrienden of kennissen de vraag of ik hun auto een keertje wil aanpakken. Ze willen dan niet persé dat de auto in showroom staat terug komt. Wat swirl verminderen en wat glans terug is voor hen meer dan wat ze verwachten. Het feit dat de auto al een keer echt schoon is is vaak het idee dat ze erbij hebben. Nu pak ik vaak hun auto met een finishing polish aan, maar qua correctie is dat wat beperkt. Het liefste zou ik net wat meer doen, maar de vergoedingen zijn in deze wat beperkt en ik heb genoeg te doen waar ik wel fatsoenlijk voor betaald krijg.

Zou ik met de Menzerna meer resultaat kunnen krijgen met een klein beetje meer tijd? Ik heb ook gekeken naar de 3-in-1, maar ik ben niet zo van het maskeren. Machinaal wax aanbrengen kost ook niet zoveel tijd en geeft een beter resultaat in mijn optiek.
 
Hoe sterk is die correctie? Swirl of ook iets diepere krassen?

Edit: kun je die ook langer doorwerken?
 
Deze heb ik gedaan met S20. S20 stoft bijna niet en je kan er een mooie correctie mee halen, zowel lichte krassen als swirls.
IMG_0442.png
IMG_0443.png

Finish is ook mooi. Goed doorwerken en easy afnemen. Was 5 uur werk in totaal, inc wassen etc.
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
De nieuwe Menzerna Force Cut Pro is echt een goed product, maar let wel het is een wat grover lijst middel, op zwart is na behandelen mijn inziens met een finish product noodzakelijk.

Ik denk dat je naar bijv. Menzerna 2200 moet gaan kijken, die gebruikt ik heel veel als 1 stap polijst middel, echt goede correctie en mooie finish. En let ook op je pads welke je gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Ik ben me er al wat langer in aan het verdiepen. Jouw oudere bijdrages hebben mij daarbij beinvloed @GeBas
Daarom staan de 400, 2200 en 3800 nu op het verlanglijstje. Ik las eerder dat jij ook de 3000 regelmatig gebruikt(e) als one step. Maar als ik je goed begrijp is de 2200 een prima oplossing voor mijn situatie? Of kun je ook de 3000 nog adviseren voor lichte correctie en glans?
 
Overigens ben ik door mijn Monello polijstmiddelen heen aan het raken en daarom meteen aan het kijken om alles compleet te maken met nieuwe producten. Bij voorkeur één merk waarvan de producten elkaar aanvullen.
 
Alles staat en valt met de staat van de lak. Stel je heb een hele nette auto, met een zachtere lak, zoals bijv een Kia dan kan 3000 voldoende zijn voor de swirls en glans.
Heb je bijv een auto met een hardere lak, een Volvo, dan heb je echt meer correctie nodig.

Doe een test spot en je weet wat je nodig hebt.

Wil je ook de nodige krasjes herstellen dan zou ik eerder voor 2200 gaan, die doet gewoon als medium pasta meer.
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Hoe vaak gebruik jij de cut force pro?

Qua pads heb ik een aardige hoeveelheid van de monello pads, welke mij overigens tot nu heel goed bevallen. In de toekomst wil ik nog wel andere pads proberen, maar nu wil ik vooral even focussen op het polijstmiddel en lees veel goede dingen over Menzerna en zijn deze in 1 liter verpakkingen te krijgen. Overigens heb ik weinig negatiefs over de monello polijstmiddelen te zeggen. Ik zou ze soms graag iets langer doorwerken en iets minder stof hebben.
 
Hoe vaak? Nog niet vaak. Het is een redelijk nieuw product. Ik heb er onlangs een Volvo XC60 mee gedaan.
DIe is als 2e behandeld met de 3000, daarna Gyeon primer en vervolgens Gyeon Pure.

De 2200 en 3000 gaan bij mij het harst.

IMG_3881.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Al eens een verwaarloosde klassieke V70 gedaan met Scholl S2 black extreme cut compound in combinatie met de Scholl Ninja pads, dat werkte boven verwachting, waarna alleen nog een finishing stap is gedaan (auto kreeg daarna een coating). De Ninja pads slijten wel erg snel.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Drifter
1-step blijft lastig. Pas een keer de CFP gebruikt. Op een zwarte A6. Was een heel gevecht die auto, dus kan ik niet goed beoordelen. Vond het wel lastig om te bepalen wanneer je de snelheid moest opvoeren voor de finish stap. Menzerna geeft aan om met lagere snelheid te beginnen, en hogere snelheid eindigen. Voor mijn gevoel beide keren een tandje te hard/snel met de DapEVO.

Volgend weekend een creme kleurige Fiat 500 doen. Ik begin met CFP, kijken hoe dit dat doet. Bij de 500 is perfectie ook niet de doelstelling, meer een flinke opfrisbeurt. Als de CFP niet voldoet, ga ik mijn beproefde 1step gebruiken. Gyeon Compound met hun rode pad. Goede correctie, en finisht mooi!
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
De F500 word mijn primeurtje ook. Nog niet eerder gedaan dus ben benieuwd. Ook geen metallic lak dacht ik, dus scheelt ook weer wat.
Op de Audi A6 vond ik het een werkje. Uiteindelijk 2staps gedaan met Gyeon Compound+ en Polish.
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
De Menzerna Cut Force Pro nog niet geprobeerd hier. Ik heb de Monello's die wel goed zijn, maar de Mezzo en Veloce stoffen wel snel waardoor je wat minder lang kan doorwerken per hit. De Hybrid Solutions Precision Platelet 1 & Done compound vind ik echt wel goed en aangenaam om mee te werken....stoft niet en goede correctie. Maar de 3D One is toch wel mijn favoriete 1 step.
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Ben niet gauw onder de indruk van een polijstmiddel, maar deze stijgt boven alles uit.
1 stap was al voldoende om de, vaak harde, lak van Audi strak te maken.

Bekijk bijlage 166177
Ben ook wel benieuwd welke polijstpad(s) je gebruikt hebt, en of het een zware correctie was...Want als hij echt zeer mooi finished met een heavy cut pad op zwarte lak, is dat idd wel echt uniek.