• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

UPDATE!!!!! Na netjes afbouwen en waxen met de DAP500 zie ik nog steeds hologrammen. Wat nu?

Wij hebben met de Dodo waxen nog nooit hologrammen gehad en hebben dit toch op zo'n beetje ieder automerk al weg gesmeerd...

Even een paar vraagjes :
- Over wat voor lak / merk auto hebben we het trouwens ?
- Hoe (met wat) heb je de Dodo wax aangebracht en hoe (met wat) heb je die afgenomen ?
- Ik hoop overigens niet dat je de wax met deze temperaturen en zonneschijn ook buiten op de auto hebt laten curen ?
- Je hebt tussendoor ook steeds swipetesten gedaan ?

Mocht je overigens van de Purple Haze Pro afwillen dan moet je maar een PB sturen, wij hebben nog wel een liter of 3 Tech2 wax staan :D

Wilma zei:
Wij hebben met de Dodo waxen nog nooit hologrammen gehad en hebben dit toch op zo'n beetje ieder automerk al weg gesmeerd...

Even een paar vraagjes :
- Over wat voor lak / merk auto hebben we het trouwens ?
- Hoe (met wat) heb je de Dodo wax aangebracht en hoe (met wat) heb je die afgenomen ?
- Ik hoop overigens niet dat je de wax met deze temperaturen en zonneschijn ook buiten op de auto hebt laten curen ?
- Je hebt tussendoor ook steeds swipetesten gedaan ?

Mocht je overigens van de Purple Haze Pro afwillen dan moet je maar een PB sturen, wij hebben nog wel een liter of 3 Tech2 wax staan :D

- Over wat voor lak / merk auto hebben we het trouwens ? BMW E90 zwart metallic

- Hoe (met wat) heb je de Dodo wax aangebracht en hoe (met wat) heb je die afgenomen ? Monello Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator en afgenomen met schone
microvezel doeken

- Ik hoop overigens niet dat je de wax met deze temperaturen en zonneschijn ook buiten op de auto hebt laten curen ? Ik heb het zaterdag gedaan ik vond de tempraturen wel meevallen
auto stond in de schaduw

- Je hebt tussendoor ook steeds swipetesten gedaan ? Yes swiptest gedaan.

Gelukkig had ik door mijn eigen fout zo'n klein potje besteld van 30 ml en daar is niet veel meer van over.

Dat snap ik maar ik vond het ook niet echt fijn inpoetsen met die wax en het was ook niet echt handig om met zo'n grote hand aplicator uit zo'n klein potje wat wax te halen.

trouwens zaterdag de motorkap heb ik lang niet zoveel gebruikt als voorheen
een dunnere laag had ik

Niet lekker om aan te brengen? Vind Dodo juist zo simpel als wat werken met zowel aanbrengen als afnemen. Als het met een applicator zo waardeloos gaat volgens jou probeer dan is met je blote handen het aan te brengen wellicht vind je dat fijner werken. Dan breng je het ook bijna altijd te dik aan maar in ieder geval niet 75% van een panel potje op 1 auto. Je moet er minstens 3x een hele auto mee kunnen doen..

Als ik jou was een Dodo Juice Fingermitt kopen en daar de wax mee aanbrengen.

Dat is ook een oplossing. heb zaterdag ook nog een andere auto gedaan (morgen foto's in mijn rubriek) en die heb ik na behandelt met een vloeibare wax en dat beviel mij eigenlijk veel beter.
Niet dat ik zeg dat het aan het potje van DJ ligt maar dat ligt meer aan mijn ervaring.
Ik denk dat ik overstap naar een vloeibare wax en het vaker aanbreng dan ik gepland had.

Dat heb ik er ook wel voor over $$)

CTR-Asch zei:
Bijna een heel panelpotje Dodo op een auto..
Dat moet echt een behoorlijke dikke plak wax zijn geweest. rofl
Ben ik de enige die dat grappig vind?:)_[]

:lol Dat was dan flink buffelen bij het uitpoetsen :-b

Als Dodo zegt dat je met een 30ml potje 3 tot 4 middelgrote auto's kan behandelen, dan kun je op je vingers wel nagaan dat je veels te dik hebt gesmeerd/gestuct/geplamuurd*

* doorhalen wat niet van toepassing is...

:-d

HAhaha gelukkig kan ik er ook om lachen, maar idd misschien heb ik het de eerste keer te dik op gesmeerd/geplamuurd maar afgelopen zaterdag heb ik de halve motorkap vrij dun mee opgezet en nog hologrammen, het zal ongetwijfeld aan mijzelf liggen en ddordat ik nog een leek ben maar ik gooi de handdoek in de ring en ga voor een andere methode.

Ik zal mij morgen wat meer gaan verdiepen in de vloeibare waxen.

Als je het mij vraagt heeft het lui zijn en jou de das om gedaan.
Verdiep je ook meer in de pads en hun functie.

Oranje (light cutting) op final is volgens mij al foute bingo.
Licht groen (light polishing) voor de wax is volgens mij ook geen geslaagde combi.

Daar ben ik helemaal mee eens, maar afgelopen zaterdag heb ik de motorkap dunnentjes overgedaan met een lightgreen pad en finale en toen de halve motorkap dmv plakband met de DJ purple haze wax gedaan.
De hologrammen zijn dus gekomen door de wax en niet door de dap stappen.