• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Update van de productenlijst

DC 1991

Detailing chief
16 sep 2013
148
103
33
Hallo,

Na lang zoeken, en wikken en wegen heb ik denkek een goede update gevonden qua producten.
Nu ik ben nog maar beginner dusja ....
Heb nog niet alles in bezit maar komt nog :)

Hieronder de lijst


Velgen: Iron X (weet is geen velgenreiniger maar combineer het met een goedkope reiniger)
Wheelwax - wheelwax

Insecten: Auto finesse citrus power bug and grime remover

Motorruimte: Autoglym engine & machine cleaner
Autoglym vinyl en rubber care

Ruiten: Meguiars pro glass cleaner concentrate

Zwart kunststof: Poorboys trim restorer

Chroom: Poorboys professional polish

Interieur: Poorboys naturel look

Leer: Gliptone cleaner
Gliptone conditioner

Stof: Autoglym interior shampoo

Wax: Poorboys EX-P Sealant

Shampoo: Dodo juice born to mild

Apc: poorboys apc

Polish/compound: monello veloce
mezzo
finale

Voeding lak: Poorboys Black hole

Banden: Wolfgang black diamond tire gel

Andere: Tar x
Monello kleiset
Cyber clean auto
Ceriglass
Foam: autobrite super snow foam

Verder nog kijken om een dap 900 aan te schaffen

alle commentaar is welkom :)
 
Als je toch al APC besteld zou ik de Stof: Autoglym interior shampoo lekker laten voor wat die is. Maar dat is je eigen afweging voor die €8.-

En als je dan die €8 euries bespaard zou ik voor de Tuf Shine - Tire Appearance Kit gaan ipv de wolfgang banden gel
 
Kan je met die apc ook je zetels reinigen mischien?
En die set ziet er inderdaad wel interessant uit. Thnx! :)

Is de rest wat oke?
 
De Poorboy's APC&D kan je ook gebruiken om de motorruimte te reinigen. In principe heb je dus de 'Autoglym engine & machine cleaner' niet nodig.
Voor stoffen zetels etc. gebruik ik geen APC maar een specifiek product (bv. Auto Finesse Total).
 
Auto Finesse Total is ook een all purpose cleaner. Wellicht een milde variant voor het interieur, maar "technisch" een apc. :)
 
Klopt IbizaSigno. Maar in Auto Finesse Total (en andere interieurshampoo 's) zitten additieven die je niet in de traditionele APC's vindt:
autofinesse.co.uk zei:
Total also contains both optical brighteners and conditioners. This allows even the finest and most delicate of interior upholstery to be cleaned without fear of fading, or stiffening with age.

Ik verkies een apart product voor het interieur (zelf gebruik ik Finish Kare #121). Gaat het met Poorboy's of Meguiars APC? Uiteraard!
 
gebruiken jullie dan een apart product voor alleen de bekleding of voor het hele interieur zoals dash en deuren?
ik doe het dashboard en de deuren nu namelijk altijd gewoon met apc schoonmaken en dan voeden met PB Natural Look
 
Kan ik ook eerst na de glaze de auto een wax geven zoals megs gold class carnauba en dan pas een sealant zoals poorboys EX P.

Of doe je eerst je sealant en dan je wax?
 
Bjard;343408 zei:
gebruiken jullie dan een apart product voor alleen de bekleding of voor het hele interieur zoals dash en deuren?
ik doe het dashboard en de deuren nu namelijk altijd gewoon met apc schoonmaken en dan voeden met PB Natural Look

Voor de stoffen bekleding, dashboard en deuren (voor zover die niet van leder zijn) gebruik ik interieurshampoo (dus één product).

@DC1991: Eerst de sealant en dan de wax.
 
@ Bjard: ik gebruik Meguiars APC 1:10 voor allerlei interieur werkzaamheden.

@ DC 1991: de Meguiars wax bevat cleaners die de vorige laag weer zullen verwijderen. Daarnaast bevat die wax ook een glaze, dus dat zou overbodig zijn.
 
ah dan heb doe ik hetzelfde als jij, alleen dan met poorboys apc 1:10. daar zal geen wereld van verschil in zitten denk ik :-)^
 
Na ingesprayed te hebben met APC moet je dit wel vochtig afnemen. Wat ik heb gedaan is insprayen met APC 1:10 dit borstelen met een mfdoek om een borstel. Dan het oppervlak insprayen met enkel water en met dezelfde methode behandelen en vervolgens laten drogen.
 
mooi om te horen dat we precies dezelfde methode hebben, soms doe ik het ook met een vochtige doek ipv het nat maken met een sprayer, maar het principe is hetzelfde. en daarna lekker voeden met natural look
 
Welke wax raden jullie dan aan?

Ik zie bij verschillende autopoetsbedrijven dat ze een carnaubawax aanbrengen
 
In jouw lijst staat nu EX-P, dat is een sealant. Een beschermlaag op basis van synthetische bestanddelen. Een wax heb je in verschillende vormen met verschillende ingrediënten/bestanddelen, carnauba kan één van die bestanddelen zijn. Er wordt dus onderscheid gemaakt tussen een synthetische- en een natuurlijke wax; een sealant en een wax. Ook bestaan er combinaties van beide, die worden hybride genoemd zoals daar zijn Collinite 476S, Monello Ibrido, Dodo Juice Hybrid, Dodo Juice waxen als "Pro" versie. De autopoetsbedrijven waar men verteld een carnaubawax te gebruiken, maakt men dus gebruik van een natuurlijke wax zou ik zeggen. Als je een natuurlijke wax wilt vind ik zelf de waxen van Dodo Juice erg prettig. Maar ook Natty's van Poorboys World schijnt een fijne te zijn.
 
dat nattys een fijne wax is kan ik beamen. ik gebruik zelf de vaste vorm en die werkt zeer gemakkelijk. alleen een beetje opletten dat je het niet te lang laat zitten, maar zelfs dan is het nog niet echt een kriem om het uit te poetsen.

daarbij geeft ie ook een nette beading en ruikt ie lekker :-d