• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Urinegeur verwijderen

Andre.G

Detailing addict
29 mei 2017
14
60
53
IJsselstein
ik heb een vraag, iemand heeft een ongelukje gehad waardoor mijn passegierststoel na is geworden en nu een urinelucht in de auto hangt.
zelf heb ik al de bekleding schoongemaakt, maar die lucht blijft natuurlijk terugkomen.

heeft iemand een manier om de geur te neutraliseren?
 
Of je het weg krijgt is sterk afhankelijk van hoe diep het is gezakt
Optimaal is de stoel verwijderen en omgedraaid doorspoelen
Niet te snel weer de electra aansluiten, wacht daar een weekje mee
 
@LAWRENCIO_XD oh ok, je gaat er nog eens met een kwast over, dat heb ik dus niet gedaan. Ik heb het over alle textiel/stof delen van het interieur (rijkelijk) gespoten, vervolgens de deuren dicht zodat het product niet te snel kon vervliegen maar dagen later rook het interieur even vies. Verder ook niet specifiek voor urine geprobeerd, was eerder voor tabak geur.
 
Laatst bewerkt:
ok, die krijgt in vervolg een luier om voordat die mee mag in de auto.

het probleem is dat je de bekleding wel schoon kan krijgen maar de urine in de ondere schuimlaag is doorgetrokken, een extractor haalt er meer uit maar ook niet alles, de beste oplossing is zoals al eerder aangegeven is stoel eruit, omkeren en spoelen, flink spoelen, zitting paar keer induwen als dat mogelijk is, met een droogdoek zoveel mogelijk vervuild water er weer uithalen, evt met extractor het zoveel mogelijk eruit halen.
 
  • Leuk
Reactions: Boszna en RedCat
Enig idee hoeveel urine erin is gelopen?

Met 3 jonge kids die regelmatig ongelukjes hadden (gelukkig afgelopen nu) viel de hoeveelheid urine die in de bekleding drong nog wel mee. Meeste bleef toch in hun eigen broek zitten.

Tenzij je een heuse olifant op je achterbank had zitten?
 
Goedemiddag mede forumleden,

Afgelopen week heb ik een bus gekocht. Helaas hangt er ook een vervelende lucht in. Lijkt erop dat de vorige eigenaar veel metaal vervoerd heeft.
Nu heb ik afgelopen weekend de interieur filter vervangen en tegelijk een airco cleaner gebruikt. De airco cleaner heb ik ingespoten bij de condensator, maar ook in de ventilator openingen. Gelukkig heeft dit wel geholpen maar is de vervelende geur absoluut niet weg.

Nu wil ik het volgende gaan doen:

1. vloermatten vervangen(is nu stof, ik wil rubber)
2. Bekleding inspuiten met verdunde PB Carpet & Upholstery Cleaner.
3. Product inwerken met borstel.
4. Bekleding reinigen met karcher extractor. (geen product in water, alleen spoelen)
5. Eventueel stap 2 t/m 4 herhalen.

verder zou ik graag Enzyme odour eater willen gebruiken. Kan ik dit het best erna doen of juist ervoor?
Ik ken het product niet zo goed dus ontvang graag advies.

Groetjes Jordy
 
Nee, maar ik heb wel eens een vergelijkbaar enzymen gebaseerd product gebruikt. Dat werkt naar mijn mening best prima (maar dat was niet voor het verwijderen van een specifieke geur).
 
@Andre.G Heb je bij de reiniging ook nog gebruik gemaakt van ozon, om de geur weg te krijgen? Naar mijn mening zou een grondige reiniging met behulp van een extractor gevolgd door een ozon behandeling de geur helemaal of bijna helemaal weg moeten krijgen.