• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

V40 R-Design

DB9

Detailing rookie
23 aug 2010
448
0
Afgelopen Donderdag had ik eindelijk de tijd gehad om de nieuwe auto een detail geven. Omdat ik onder tijdsdruk stond heb ik geen foto's gemaakt tijdens het detailen (van 09h00 tot 20h00 bezig geweest), maar wilde de after-pics toch met jullie delen.
Deze Zweedse schone is uit Mei 2013 en is sinds 3 Mei de mijne. Helaas is deze Zweedse schone in haar 1ste levensjaar niet goed behandeld en zat ze daardoor onder de swirls en andere krassen.

De auto had ik vorige week al gekleid, dus deze stap had ik overgeslagen. De zwaarste combie die ik heb is een groene pad met Inizio, maar bleek achteraf niet voldoende om er echt alles mee eruit te krijgen. Ik heb alleen het dak en de motorkap met deze combie gedaan, hier zaten de ergste defects. De rest van de auto heb ik met een licht groene pad en Mezzo gedaan. Dit was voldoende. Daarna met een zwarte pad en finale eroverheen, en toen de limeprime als glaze gebruikt. De auto heb ik daarna in de Fuzion gezet.
De banden, velgen en de zwarte kunststofdelen ga ik aankomende week aanpakken. Tevens vraag ik me af, hoe ik de hoogglansdelen bij de B-stijl weer swirl vrij kan maken, iemand tips?

Hierbij de after-pics:

IMAG1318.webp
IMAG1317.webp
IMAG1311.webp
IMAG1314.webp

Prachtige wagen en al een heel mooi resultaat. De B-stijlen kan je in principe ook gewoon polijsten. Gewoon met lichte combi starten. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Mooie wagen! Zo te zien ook een goed resultaat. Voor de b-stijl zou ik eerst voorzichtig starten met een middel als Professional Polish van Poorboys. Als dat niets doet kan je altijd nog iets anders proberen.

Van de week al bekeken op het volvo forum facebook ;) nogmaals leuke wagen en gelukkig word die nu beter behandeld:-)^

Thks allemaal.
Ik zal de B-stijlen eens met de licht groene pad en mezzo proberen.

De B-stijlen kun je prima met mezzo doen, ze krassen helaas heel erg snel. Mooie kleur heeft ie:-)^

De hoogglans zwarte plastiek delen krassen al terwijl je er naar kijkt. Gelukkig krijg je snel weer swirlvrij met een pad met lichte cutting, met de bijhorende polijstpasta

Ik kan je van harte aanraden om de stijlen te polijsten, ontvetten en daarna een coating aanbrengen.

Ik ben nog een newbee wbt de nieuwe spullen van Gyeon. Ik zal me daar eens in verdiepen.