• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

V40Freak stelt zich voor

AvdH

Detailing addict
24 apr 2009
306
65
59
Na al een poosje te hebben gelezen op dit forum dacht ik, je mag je wel eens registreren en jezelf voor gaan stellen. Ik voelde me net een voyeur. :-d

Mijn echte naam is Arie en ik ben 44 jaar. Ik rij in een Volvo V40 1,8 Europa van 2000, kleur Pure Silver Metallic. Deze auto heb ik al zo'n 2,5 jaar in mijn bezit. Ik poets hem graag (beetje hobby) maar heb er helaas niet altijd de tijd en/of euro's voor. Ik heb een gezin en daar gaat doorgaans ook tijd en geld in zitten. Dus moet je prioriteiten stellen. De auto heeft zo te zien al heel wat jaartjes wasstraat achter de rug en daar krijg ik waarschijnlijk wel wat werk aan.

Ik kwam dit forum op het spoor door mijn broertje die af en toe iets bij CarClean koopt en me op de site wees.
Toen viel mijn oog op dit forum en ben aan het lezen geslagen. Zééééér interessant! Er ging een wereld voor me open. Ik was gewend om enige spullen van Meguiars te gebruiken, maar kom nu tot de conclusie dat er meer dan allen Mequiars is.

Ik heb nog nooit een auto geclayed of gepolisht, maar ben zeker van plan hier van de zomer een begin mee te gaan maken. Zo te zien kan ik uit heel wat jaren ervaring putten die op dit forum door de leden is opgebouwd en ik ga er dan ook zeker gebruik van maken. :-)^

Zo'n 1,5 week geleden zag ik de DAP 500 staan en heb deze ook meteen aangeschaft samen met de 6,5" rode pad van LC om de V40 eens mee te vertroetelen. Ik heb hoge verwachtingen van deze machine en aan de reviews te zien, heb ik hier zeker geen miskoop aan gedaan. Ik kreeg meteen een Deluxe Mega-Mega Towel bij de machine cadeau, bedankt CarClean, dus het begin van de uitrusting is er.

Hier een plaatje van de V40 zoals hij er nu bij staat:
V40-3.webp

V40-4.webp

V40-5.webp

Ik zal hier wel veel lezen en af en toe met een vraag komen, maar heb gezien dat dat hier doorgaans geen probleem is en de meesten hier erg hulpvaardig zijn.

Nou dat was het voor nu wel zo'n beetje, een lang verhaal zo alles bij elkaar. Ik hoop dat het een beetje te volgen is, anders hoor ik het wel.

Tot Forumz,

Arie

Welkom Arie :-)^

Met de DAP 2 orange pad en 2 witte pads een potje SSR 2.5 en SSR 1 van poorboy's gaat dat helemaal goed komen.

Af werken met black hole en beschermen met de collinite 845, en je volvo blinkt weer als een tiet 8-) 8-)

Dank je voor de tip ThaBird. :-)^
Dan kan ik nog even doorsparen. ;) Het is nog geen zomer, dus dat gaat wel goed komen. Van SSR 2.5 en SSR 2 heb ik al wat reviews bekeken en ik moet zeggen, ze zien er veelbelovend uit. Bijna iedereen werkt er mee heb ik gezien, dus moet het wel goed zijn. :) Is die SSR 2,5 wel veilig op m'n lak, ik heb geen idee hoe hard die Volvolakken zijn.

Blijft die Collonite ook nog een beetje glanzen na een paar maanden, ik gebruik nu Meguiars NXT en dat houd er na 1 á 2 maanden al mee op. Volgens Meguiars is het wax, maar ik heb het idee dat dat niet helemaal het geval is. Ik vermoed dat ik hem daarna nog af had moeten toppen.

Ik denk dat het zowiezo een aardige klus wordt, deze auto heeft volgens mij nog nooit een polish gezien, laat staan enige voeding. Als ik er met mijn hand overheen strijk lijkt het wel of er stof is meegespoten met de lak :( , daar heb ik in ieder geval geen plastic zakje voor nodig om dat te checken. Zelf heb ik hem tot nu toe niet veel beter behandeld. (onwetendheid :schaam )

Ik heb gisteravond in ieder geval van Mothers de California Gold Clay Bar Paint Saving System besteld, ik ga hem zowiezo binnenkort een keer kleien. Ik verwacht dat me dat een Claybar gaat kosten. :( Hij gaat er zeker van opknappen. :ja Van de zomer neem ik hem zowiezo een keer goed onderhanden, daar trek ik dan een dag voor uit, tot die tijd kan ik me hier lekker gaan verdiepen in de reviews en tips, stel hier nog wat vragen en kan ik nog wat steenslag en plekjes weg gaan werken.

Tot Forumzz,

Arie

Nou als je goedkoop wil zijn en de swirls nog voor lief neem maar wel een mooie glans wilt hebben, kan je voor onder de 50 euri klaar zijn.

Kijk als je met deze klei Klikkerdeklik
En daarna voed met SRP klikkerdeklik
En hem voor ziet met een laagje wax klikkerdeklik

De wax heeft een stand tijd van een half jaar.
Mits met milde shampoo gewassen ect..

Mocht je het machinaal gaan willen doen en eens zien hoe dat in zijn werk gaat, ben je altijd welkom eens langs te komen.
Bakkie koffie er bij :ja

Begrijp me niet verkeerd. Het gaat mij er zeker niet om goedkoop uit te zijn. Ik spreid de aankopen alleen een beetje. Gespreid verzamelen dus. ;) En de prijs per product is niet zo belangrijk. Als het resultaat beter is en langer blijft staan, is het de prijs waard.

Die SSR 2.5en SSR 1 komt er, zeker weten. Ik heb een DAP en ga hem gebruiken ook. Hij krijgt een complete beurt en daar hoort polishen en voeden en sealen zowiezo bij. Ik ga dan voor de deep shine. The whole works!

Die demo met een bak koffie hou ik in mijn achterhoofd. Thanks. :cool

Na een tijd van bezinning hebben we besloten om de auto in te ruilen voor een andere. Dat viel niet mee moet ik zeggen. Maar zoals het een Volvofreak betaamd is het dan toch weer een Volvo geworden.
Afgelopen zaterdag heb ik hem opgehaald en ziehier het resultaat, een Volvo S60 2,4T AWD uit 2002:

DSC01502.webp

DSC01505.webp

DSC01498.webp

DSC01503.webp

DSC01499.webp

DSC01500.webp

DSC01501.webp

DSC01478.webp

DSC01485.webp

DSC01509.webp

DSC01510.webp

De spec’s en extra’s van de S60:
Merk: Volvo
Type: S60; 2,4T AWD Automaat (5 traps)
Exterieurkleur: 417-26 Nautic Blue Pearl
Interieurkleur: 9A80 Oak/Arena/Sports Leder
Voorzien van:
• “16” Methys velgen met Vredestein Wintertrack banden 205x55x16”.
• Automatische niveauregeling.
• Sport chassis (niet verlaagd)
• “Haldex “ All Wheel Drive.
• “Follow me home” - en “approach” verlichting.
• Elektrisch bediende en inklapbare buitenspiegels met geheugen incl. grondverlichting.
• Koplampwissers.
• Mistlampen voor.
• Airconditioning/ECC links rechts gescheiden.
• Cruise control met stuurbediening.
• Boordcomputer.
• Verwarmde zitplaatsen voor.
• Elektrisch bedienbare bestuurdersstoel met geheugen.
• Hoofdsteunen achter elektrisch neerklapbaar.
• HU803 RDS radio/4 CD wisselaar met 4x50 Watt versterker en Dolby Surround Prologic systeem met 9 Premium luidsprekers.
• Road Traffic Information-system (RTI) navigatie- en verkeersinformatiesysteem incl. Europa DVD.
• Bediening in stuurwiel voor audio, RTI.
• Volvo Alarm, Klasse III

Er zitten vast nog zaken op die ik vergeten ben op te noemen, voorlopig ben ik wel zoet met het uivogelen van de functies van al de knopjes en schakelaars.

De auto maar even gewassen vanavond en hij schreeuwt om een goede detailbeurt. De lak ziet er schraal uit en er zijn wat kleine krasjes en een grote kras weg te werken.
Ik kan me dus lekker uitleven de komende tijd. Alleen de tijd er voor vinden, dat is de grootste uitdaging.
Als hij onder handen is genomen, komen er natuurlijk foto's.

ZO! daar heb je meteen voldoende plaatwerk om er eens lekker tegenaan te gaan.
Je kampt continue met een tijdgebrek schrijf je. Is het samen doen met je broer geen optie?
Kun je meteen van elkaars ervaring leren en je schiet lekker snel op in een dag.

Mooie poetskleur.
Veel veilige kilometers met de nieuwe bolide.
Voor het poetsvirus bestaat geen medicijn,als je het hebt dan kom je er niet gauw meer vanaf. :lol

Greetzzzzzzzzzzzzzz

Dank aan allen voor de complimenten.

Aficior zei:
ZO! daar heb je meteen voldoende plaatwerk om er eens lekker tegenaan te gaan.
Je kampt continue met een tijdgebrek schrijf je. Is het samen doen met je broer geen optie?
Kun je meteen van elkaars ervaring leren en je schiet lekker snel op in een dag.
Wat plaatwerk betreft is het inderdaad wel een aardige oppervlakte, maar het detailen gebeurt deels met de DAP en dat gaat zowiezo sneller en makkelijker dan met de hand.
Mijn broer heeft een nog chronischer tekort aan tijd en die werkt op dit moment ook nog eens 6 dagen in de week. Misschien maar eens een paar daagjes vrijaf nemen als het een beetje goed weer is. Het is vóór de winter echt hard nodig.

@Dibbuz; De kleur is inderdaad erg mooi :love , ik moest eerst even wennen, maar nu ik een paar dagen verder ben heb ik van de kleur zeker geen spijt.
Het is een metallic/pearl lak, heb jij enig idee waar dat "pearl" voor staat? Ik denk zelf dat het een andere soort blanke lak is, maar dat is een vermoeden van me. En heeft zo'n Pearl-lak een andere aanpak nodig dan een normale blanke lak?

Veel vragen ik weet het o:-) , maar ik ben graag goed geïnformeerd voor ik iets aanpak.

Nieuwe naam voor hetzelfde lid.
Daar ik geen V40 meer heb, maar een S60, is de naam meteen aangepast. Mocht ik nog eens een andere auto tegen komen, is dat meteen geen probleem meer.:-"
BTW, de A staat in dit geval voor Arie. ;-)

Welkom.
Een collega van mij heeft ook een S-80 en dat rijdt goed.
En weer een ander collega heeft een S-40 T-4, komt goed van de plek en een collega van een andere afdeling heeft een S-50 D5 met een R-look en dat lijkt helemaal top.
Jouw Volvo's zijn ook een knappe verschijning.

janhenduk zei:
Welkom.
Een collega van mij heeft ook een S-80 en dat rijdt goed.
En weer een ander collega heeft een S-40 T-4, komt goed van de plek en een collega van een andere afdeling heeft een S-50 D5 met een R-look en dat lijkt helemaal top.

Dat zijn al heel wat Volvo's in hetzelfde bedrijf :)
De S80 is de grote broer van de S60 en de S40 is de sedan-broer van de V40. Allemaal mooie wagens. Dat een T4 goed van zijn plek komt, is een feit. Het mooie van dit soort auto's is, dat het aan de buitenkant niet opvalt dat ze snel zijn. ;) Behalve als je er een R-look van maakt, dan valtie weer wel op, maar blijft mooi om te zien. :love

janhenduk zei:
Jouw Volvo's zijn ook een knappe verschijning.

Dank je. :-d
Dat is mede mogelijk gemaakt door de producten van Carclean en de enorme hoeveelheid informatie die op dit forum staat. :jippie
Zonder dit zouden ze er toch iets anders uitzien. :-"