• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Valet Pro Advanced Microfibre Cloth voor coating afnemen

Micha D.

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2017
744
153
28
Bennebroek of Delft
Hoi allemaal!

Ik ben op dit moment bezig met het polijsten van m'n bakkie en wil volgende week graag Cancoat aanbrengen. Deze heb ik al een jaar staan, maar nog nooit gebruikt. Voor het aanbrengen wil ik gebruik maken van de Nanolex suededoekjes. Voor het afnemen ben ik nog een beetje in dubio, ik heb op de SDD vorig jaar meegekregen dat je het beste kunt afnemen met Gyeon polishwipe en Gyeon suedewipe als extra laatste stap, maar ik vind de polishwipes best prijzig.

Nu kwam ik ook Valet Pro Advanced Microfibre Cloth 5-pack tegen, die vond ik wel mooi geprijsd. Andere opties zijn de Nanolex Lotus Microfiber Towel- 40x40cm, maar die zijn wel meteen 12 euro duurder, of Monello Senza Bordi Trio Edgeless Towels, net zo duur als de Valet Pro maar wel 3 doeken ipv 5.

Eveneens, is afnemen met een suedewipe echt nodig? Zijn de Dodo Juice Supernatural Microsuede Buffing Cloths dan geschikt? Die zijn namelijk best voordelig. Zo niet, wat zijn de wel geschikte alternatieven.

Zoals jullie merken gaat het allemaal een beetje op budget, dus gelieve daar een klein beetje rekening mee te houden met de suggesties o_O.

Alvast hartelijk bedankt en fijn weekend!
 
Ik heb zelf cancoat afgenomen met de Monello Bordi's en dat werkte perfect ik heb dan wel geen ervaring met de andere doeken.

Greetz
 
Ik had ook het idee dat het wat fluffy doeken zijn. (Maja, foto kan bedrieglijk zijn) Zelf heb ik alleen ervaring met de Senza Bordi en de Lotus. Beide prima doeken!

Bij coatings denk ik altijd maar zo: Ja, de coating kost al een flinke knaak, dan de voorbereidingen om de auto strak te maken wat ook veel tijd en geld kost... Dan kunnen die tientjes extra voor de doeken er ook wel bij. :D

Ik heb de Bordi's en Lotus' (en Nero's, maar niet mijn voorkeur) snel genoeg vervangen voor schone tijdens het coaten en in water gelegd. Ik durf ze eigenlijk wel weer gewoon op lakwerk te gebruiken zonder vrees, maar in theorie is het niet OK natuurlijk.
 
@Jansen Lijken me inderdaad ook mooie doeken, maar zoals ik begreep van meerderen toch niet voor Cancoat af te nemen.
@elgiorgio87 Inderdaad, ik denk dat je gelijk hebt. Bedankt!
@Quantoxx Op zich vallen de kosten van een coating nog wel mee, het voorbereiden is meer werk en geld inderdaad. Als het niet hoéft, dan geef ik die tientjes liever niet uit.

Ik ben eruit qua doeken, helaas zijn de doeken die ik ga aanschaffen niet via CC te koop, dus ga ik voor het eerst vreemd o_O.

Nu rest alleen nog de vraag, is afnemen met Suede (bijvoorbeeld Dodo Juice Supernatural Microsuede Buffing Cloths) nodig of aan te raden?
 
Die zou je kunnen gebruiken om alles nogmaals mee af te lopen om er zeker van te zijn dat je niks vergeten bent.
 
Even een update in dit topic over hoe ik het heb gedaan. Eerste keer coating aanbrengen, dus was wel even anders dan wat ik gewend was.

Coating aangebracht met de Nanolex suede doekjes en een Gyeon blokje, deze doekjes uiteraard gewoon weggegooid (ongeveer 4/5 gebruikt voor de hele auto (Fiat Panda 1992)). Eerste keer afnemen met doeken vergelijkbaar met de Nanolex Lotus Microfiber Towel- 40x40cm, hiervan 3 doeken gebruikt voor de hele auto, uiteraard regelmatig gekeerd. Als ik het idee had dat ik een andere doek nodig had (beetje common sense, want ik merkte niet echt dat hij verzadigde) gooide ik de doek in een emmer met heet water (echt goed warm, dus niet lauwwarm). Daarna nog nagelopen met Dodo Juice Supernatural Microsuede Buffing Cloths, hiervan slechts eentje gebruikt voor de hele auto, ook veel gevouwen en gekeerd. Uiteindelijk als 'test' ook maar uitgespoeld en hij lijkt er verrassend goed uit te zijn gekomen!

Ik heb het idee dat ik niet zoveel doeken heb gebruikt, en dat ze nog best goed te gebruiken zijn. Ik zal ze volgende week als ze helemaal droog zijn even goed nakijken of ik geen 'harde' stukken tegenkom, zo niet dan zijn ze nog best toepasbaar voor het grove werk.

Ik kwam wel al een plekje tegen waar ik niet helemaal goed had uitgewreven, dus even kijken of ik dat opnieuw ga doen of niet. Beginnersfoutje zullen we maar zeggen :D.

Bedankt ook allemaal voor de suggesties en een goede zondag aan allen.