• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Valet Pro Bilberry Safe Wheelcleaner 500ml

Dennis84

Detailing chief
27 okt 2014
217
75
40
Goedemiddag,

Kan iemand mij vertellen of de Valet Pro Bilberry 500ml fles Ready To Use is of ook
concentraat? Volgens de tekst is het een concentraat, maar meen dat de tekst van de 500ml en 1000ml identiek is.

De site van de producent gaat uit van concentraat voor alle drie de volumes
Dus de triggerfles bevat dan ook concentraat, goed voor 2,5 liter

Prima spul, alleen niet mengen met andere shampoo

Ervaringen schijnen inderdaad in grote lijnen positief te zijn.
Zal het spul hoofdzakelijk op onze 2e auto gebruiken welke niet altijd (lees: zelden) haar wekelijkse wasbeurt krijgt;-)

Als ik even mag vragen in dit topic. Ik heb de kleinste fles genomen.
Blijkbaar moet dit inderdaad verdunt aangebracht worden. Maar dit is met een spray flesje.
Dus best gewoon in een emmer mengen en vervolgens met spons aanbrengen en even laten inwerken?
Of toch gewoon opsprayen en nadien met water er over?

Ik zou de inhoud van de sprayfles in een grotere fles gieten met de gewenste verhouding. (Limonade fles ofso) en wanneer je het product wil gebruiken weer wat teruggieten in de sprayer.
Aanbrengen met een spons zal leiden tot een hoop product wat verloren gaat.

Als je de verhouding van 1:5 aanhoud, tussen zware en lichte vervuiling in, dan zou je de 500ml van de sprayerfles in een fles/jerrycan kunnen gieten en met water bijvullen tot je 3L totaal hebt.

(3000ml : 1:5 (6 delen = 500ml product)

Greetz

Kijk met overgieten van vloeistoffen ook even naar de fles waar je het in doet. Veel frisdrankflessen zijn gemaakt van PET en kunnen wat minder hebben dan (HD-)PE.
Zelf heb ik weleens een akkefietje gehad met Magifoam. Dat tastte het kunststof langzaam aan, waardoor het ging lekken.

:-)^Oke, hartelijk bedankt voor de tips. Ga ik het zeker uitproberen door het over te gieten in een juist flesje!