• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Valet Pro Citrus Bling of PB's Spray and Wipe

Infernoken

Detailing addict
12 mrt 2010
16
50
Hello,

mijn huidige fles PB's Spray and Wipe is bijna op en wil dus een nieuwe detailer bestellen.

Dit voor gebruik bij het kleien met een Poorboys Klei en als detailer.

Wilde eigenlijk een gallon Poorboys Spray and Wipe bestellen, maar zie dat deze niet op voorraad is.

Bij het zoeken naar alternatieven kwam ik volgende tegen:

Valet Pro Citrus Bling

Lijkt hetzelfde te doen, detailen, kleien,... Maar is veel meer te verdunnen, waardoor de prijs/l wel zeer laag ligt...

Iemand ervaring mee?
 
Ik heb via Jim hier eens een sample van ontvangen, het is een zeer veelzeidig product dat me zeker en vast is meegevallen. Je kan het op verschillende manieren aanlengen om verschillende producten te verkrijgen:
- 1:1 spray wax/sealant
- 1:3 drying aid, verminderd de kans op krassen tijdens het drogen
- 1:3 tot 1:10 quick detailer, afhangend van de vervuiling, als quick detailer gaat hij vlot over de lak en laat geen krassen achter.
- puur: glas cleaner, al moet ik zeggen dat ik dit niet zo fijn vond werken
- 1-16: klei spray, werkt heerlijk. Laat de klei heerlijk glijden, het voelt echt super slippery aan, een beetje zoals de Dodo Juice Born Slippy
- puur: paint cleaner, omdat er iets van de citrus inzit zuivert dit product de lak ook goed, tevens zou het daarbij ook teer kunnen verwijderen. (dit heb ik zelf nog niet getest)
 
Hmmmm....

Lijkt me dus een even of zelf meer veelzijdig product te zijn als de PB's Spray & Wipe, maar nog voordeliger...

Ga inderdaad nog eens een mailtje zenden naar Carclean of een PB...
 
Ik heb het product en ondertussen flesje bijna opgebruikt.

Als spray wax niet getest omdat ik dat nooit gebruik.
Glasscleaner wel getest, zowel puur als verdund.
Maar ik hou het bij andere producten om de ramen te poetsen, die bevallen en verwerken me beter.
Dit staat ook duidelijk vermeld bij productomschrijving van VP:
Glass cleaner - this is either a love or hate purpose for citrus bling. Some customers believe it's the best glass cleaner on the market while others don't. I think this is all down to personal method of glass cleaning. In truth it's an optional use but not for everyone.
Je kan ze wel geen misleidende reclame en valse hoop verwijten :cool:

Als quick detailer spray vind ik het een goed product, doet wat het moet doen en ondervind geen minpunten tijdens of na het gebruik.
Gebruik het 1:5 hiervoor.

Als clay lube een uitschieter, reinigt beter dan andere quick detailers of clay lube die ik al getest heb.
Vooral bij een 1:4 a 1:6 verhouding, maar wagen spoelen na het clayen is dan wel aangeraden.
Maar dat doe ik zowiezo na elke claybeurt, dus geen extra werk in mijn geval.
Laat de clayblok heel goed glijden.
Denk dat ik volgende keer het product gewoon echt koop enkel voor als claylube te gebruiken.

De geur moet ik niet vertellen hoe die is zeker, de naam zegt genoeg.
Echt citrusgeur die niet onopgemerkt voorbij gaat, dus daar moet je wel wat van houden.
Het klinkt mss raar, maar tijdens het gebruik op warmere dagen word ik en de wagen minder aangetrokken door muggen/vliegen en ander rondvliegend ongedierte dan dat ik bij zoetgeurende producten heb.
Daar zit dat citrusgeurtje voor wat tussen.
 
Merci!!!

Lijkt mij dus een goede vervanger te zijn van de Spray & Wipe...

Ga deze dus even proberen...

Enige uitleg waarom je met 1:4 a 1:6 verdunt voor de clay-lube?
Op hun site staat er verdunning tot 1:16 !!!

Werkte dit niet zo prettig, of gewoon niet geprobeerd?
 
Als 1:16 dan bleef het gewoon een claylube.
Als 1:4 of 1:6 dan was de reinigende werking beter tijdens het clayen.
 
Heb wat vragen hier over:

Gaat die Valet Pro - Citrus Bling ook samen met poorboy's klei?
Eigenlijk ben ik toch wel op zoek wat er wel goed bij past en geen andere middelen bij in zitten.
Dat de klei nog beter zijn werk doet!?

En stond er ook nog bij als je hem kan gebruiken na het wassen minder kans op krassen?
Is dit echt waar?
Tast het niet je wax aan vraag ik me af!?


Gr Jeffrey
 
Heb sinds kort de citrus bling ook.
Heb het gisteren voor het eerst gebruikt.
Auto was echt goed vies en heb heb gewassen met PB's s&s.

Heb vervolgens op de voorbumper wat IonX geprobeerd in verband met wat aangekoekte vliegen. Was benieuwd wat het zou doen.
Alles weg:party:

Opnieuw de auto afgespoeld en gedroogd.
Vervolgens met een verdunning van c.a. 1:8 citrus bling de auto nagelopen.
Glom als een spiegel!:heart_eyes:
Nu was het ook niet zo lang geleden dat ik de auto uitgebreid heb aangepakt.

Heb hierna geen fijne krasjes of swirls door mogen ontdekken.
Helaas wel een grotere, maar niet zo'n diepe kras op mijn portier]-0
De swirls die er zitten, die zijn nog "overgebleven" nadat ik vermoedelijk met een verkeerde microvezel de vorige keer de lak heb nagelopen. Wijze les...

De ruiten heb ik met dezelfde verdunning gedaan.
De helft van de vooruit met een gewone PB microvezeldoek = vlekken en vegen all over.
De andere helft met de DJ mint merkin.
Heb hierop meteen de rest van de ruiten gedaan. Super combinatie.

Omdat ik de auto wat extra's wilde geven en ik de lak erg strak en glad vond heb ik een laagje Natty's aangebracht.
Ik durf niet te zeggen of de citrus bling een evt bestaande waxlaag aantast.
Ik vermoed van niet, omdat er niet echt zuren in zitten denk ik.

Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord.
Aankomende vrijdag gaat de citrus bling misschien als clay lube gebruikt worden. Daar kan ik dan pas wat zinnigs op zeggen, zal zijn in combinatie met Bilthamber clay
 
Ik heb ooit uit de Uk 2 x 30ml staaltjes ontvangen. Ik heb ze als 1:16 gebruikt. Gisteren heb ik na het wekelijkse autowasje mijn ramen binnen en buiten schoon gemaakt ermee. Ging goed, streeploos, ruikt lekker en maakte de ramen lekker glad.
 
Ik ben ook weer terug bij citrus bling nadat ik een gallon spray and wipe heb opgemaakt
Voor glaswerk is hij ook Uber
 
Dr. Pepper;n217607 zei:
Ik ben ook weer terug bij citrus bling nadat ik een gallon spray and wipe heb opgemaakt
Voor glaswerk is hij ook Uber

Even inhaken op een oud topic... Voldoet voor JOU de citrus bling beter als de Spray&Wipe? Hier ook namelijk bijna een gallon S&W er doorheen.
 
Ik verkies ook Citrus Bling. ik verdun hem op 1/10. Dus 50ml op 500ml. Dus 5l drooghulp - claylube voor iets meer dan een tientje? :)
 
Egepolo;n406544 zei:
Hier ook namelijk bijna een gallon S&W er doorheen.

Je hebt de S & W puur gebruikt ?? Ik koop altijd een Gallon en verdun die gelijk 1/1 met demi-water............= 2 keer zoveel voor hetzelfde bedrag en werkt niet minder volgens mij. ( nou ja.....)

Na Citrusbling was volgens mij het goedkoopst kleilube aanmaken de DDJ verpakking van 500 ml om 1/10 te verdunnen ( = 5.5 liter voor +- 20€ (20 € = lube en demi-water ) )