• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Van Citroën C4 naar Skoda Octavia 3 2017

Sjoda

Detailing rookie
5 mrt 2023
4
15
Flevoland
Goedendag.

Uit omgeving Flevoland.
Voor beroep technisch monteur.
Hobby's kitesurfen en soms mtb.

Eerder account gehad hier met een zwarte Citroën c4 bj.2005. Helaas kan ik het account niet terugvinden, door mate minder actief zijn.
Ondertussen ander auto gekocht in 2022 juni, een Skoda Octavia combi. fl. uit 2017.
Kleur: quartz grey metallic.
Interieur: halfleder/alcantara zwart
20221026_193504.jpg


Mijn moto "onderhoud is behoud" door mijn beroep.
En daar valt mijn auto (en die van mijn vriendin auto Toyota Yaris hb) ook als staat gewoon bijhouden. Wassen en schoon houden.
Meestal in het voorjaar licht polijsten en waxen. Tussendoor wassen en keramische coating. En najaar een wax voor de winter.

Materialen als voor gebruik:
2 Emmers, 2 washmitt rush, 1 spons voor lage onderkant als dorpels.
Hogedruk.Nilfish p160.
Dap900 met de bekende monello polijst en klei. En diverse poetslappen ervoor.
Wassen met bj BtbM. 2 droogdoeken.
Sealers en glaze,wax, PB blackhole en nattys, collinite.
Nanolex interieur reiniger en Voeding scholl.
Voor velgen: non ferror monello.en nog lichte wax of goedkoop merk busje telfon spray voor de shine en wassen tussendoor.

Mijn eerst vraag bij deze auto, kan ik nog de pb blackhole gebruiken bijquartz grey metallic?

MvG, Mayco aka Sjoda
 
Welkom terug Mayco! Je kunt Black hole prima gebruiken op de zilveren Skoda hoor, gaat prima zijn werk doen.

Veel plezier hier en met de nieuwe aanwinst!
 
  • Leuk
Reactions: Sjoda
Welkom op het forum !


Meestal in het voorjaar licht polijsten en waxen. Tussendoor wassen en keramische coating. En najaar een wax voor de winter.

Mijn eerst vraag bij deze auto, kan ik nog de pb blackhole gebruiken bijquartz grey metallic ?

MvG, Mayco aka Sjoda
Bovenstaand verhaal snap ik niet helemaal omdat er een stukje keramische coating tussenstaat.

Een coating breng je aan op een geclayde, gepolijste en ontvette lak. Een coating blijft minimaal een jaar zitten.

Het hele verhaal over 2x per jaar waxen en gebruik van blackhole staat daar haaks op ?

Ik vermoed dat je iets wil gaan gebruiken waar coating opstaat maar wat geen coating is ?

Overigens zou ik blackhole niet gebruiken als je de auto klaarmaakt om de winter in te gaan omdat het de standtijd van je wax zeker niet positief gaat beïnvloeden.
 
Hee nog een 5e eigenaar *highfive* heb zelf een cappuccino beige van dezelfde uitvoering sinds november topautos
 
  • Leuk
Reactions: Sjoda
Welkom op het forum !





Bovenstaand verhaal snap ik niet helemaal omdat er een stukje keramische coating tussenstaat.

Een coating breng je aan op een geclayde, gepolijste en ontvette lak. Een coating blijft minimaal een jaar zitten.

Het hele verhaal over 2x per jaar waxen en gebruik van blackhole staat daar haaks op ?

Ik vermoed dat je iets wil gaan gebruiken waar coating opstaat maar wat geen coating is ?

Overigens zou ik blackhole niet gebruiken als je de auto klaarmaakt om de winter in te gaan omdat het de standtijd van je wax zeker niet positief gaat beïnvloeden.
Sorry, komt idd verward over en dat ben ik zelf ook soms van mij zelf.
Maar voorjaar is wassen, kleien,licht polijsten als het nodig is met swirls, wassen, blackhole en dan pb natty.
Dan 1 of 2x pm wassen en soms 1xHybrid Ceramic Wax van meguiars erover(wat ik bedoelde keramische coating,mij fout zo het noemen). En in het najaar in Nov. doe ik wassen en wax collinite voor de winter.
 
  • Leuk
Reactions: Juffer1 en Cordoba