• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Van plan een DAP aan te schaffen, welke pads moet ik nemen?

Even off-topic: je mailadres als nickname nemen en dan ook je mailadres als onderwerp van je topic gebruiken is vragen om hele grote bergen met SPAM! :-"
Topictitel is inmiddels aangepast ;)

Van de DAP900 ga je veel plezier hebben !

De pads die ik gebruik voor mijn DAP900:
Monello SmartPad CCS 5.5 inch
Lake Country Spot Buff 4" pads (voor smalle randen, zoals bumpers e.d., voor deze pads heb je wel een aparte backingplate nodig).
Monello Kompressor Pads 6 inch

De Kompressor Pads vind ik zelf iets fijner werken.
Dat komt vooral omdat deze pad iets dikker is en het velcro van de backingplate ligt iets meer "verstopt" dan bij de CCS pads.
Bij een momentje van vermoeidheid, beginnnersfoutje of onoplettendheid heb je minder kans om iets kwetsbaar te raken met het kunststof van de backingplate.

Ook vind ik de Kompressor pads de vormen/rondingen van panelen net iets fijner volgen/passeren.
Een heel klein nadeeltje, maar dat is mijn mening; ze zijn net iets kwetsbaarder dan een SmartPad. Maar dat vind ik niet opwegen tegen de voordelen.

Ik zou voor kompressors gaan, heb zelf de ccs-lijn maar nu ik een rotary erbij heb (wat ik nooit ging doen ;D) kan ik die ccs daar niet op gebruiken owv die velcro.

Hartelijk bedankt voor de reacties,

Welke kleuren pads zal ik gaan bestellen? en hoeveel van ieder? ik ga voor de Monello Kompressor Pads 6 inch

Met vriendelijke groet,

Richard

In elk geval wit, zo'n beetje het werkpaard onder de pads.
Zwart lijkt me ook wel handig.
Je kunt er ook voor kiezen om de lichtgroene tussen de witte en de zwarte in te pakken. Vind ik zelf wel een fijne.
Voor groffer dan wit kun je een oranje pad pakken en eventueel nog een gele.e

Je kunt in principe met een pad per kleur vooruit, maar een reserve exemplaar is wel zo handig wanneer een pad
vuil wordt of verzadigd raakt met polijstmiddel (en je hebt geen zin/mogelijkheid om je pads tussendoor schoon te maken).

[edit] Wil je ook machinaal waxen? Pak dan nog een rode of gouden pad mee.

ik gebruik de oranje toch het meest, en groen met finale en zwart voor de sealant/glaze

Wax doe ik met de hand en daar heb ik dus ook verder geen machinepad voor

:jippie de Dap 900 vorige week gebruikt met de Monello oranje pad, wist niet wat ik zag, een kleine test gedaan, het plaatwerk waar wat krasjes op zaten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen, wat dus met de hand niet ging.
Hoop van het weekend de auto te gaan poetsen? ligt eraan of het schadebedrijf mijn neusje hersteld heeft.
Even een groot compliment voor Carclean, de machine incl. pads had ik de volgende dag al in huis, TOPPIE :jippie verder wil ik iedereen bedanken voor hun antwoorden en uitleg.