Deze week een Boxster over de vloer gekregen om een "opfrisbeurtje" te krijgen.
Het is een Boxster uit 2001 ingevoerd uit Duitsland en nog nooit degelijk gewassen(spons,wasstraat,zeem,Turtle colorwax en andere onzin....).
Bij eerste aanschouwing wist ik al hoe laat het was.
Dit wordt een hele klus.
De standaard bewerkingen zoals wassen , kleien en de velgen behandelen gaf pas vrij hoe de lak eruit zag.
Ik gebruik Valma Wash&Wax in superhoge concentratie als eerste wasbeurt.
Reinigt heel goed en stript al een deel van de al dan niet aanwezige wax.
De velgen heb ik behandeld met Meg's Wheel Brightener en vervolgens heb ik de alom bekende IronX er op los gelaten wat toch weer laat zien wat een superproduct dit is.
Voor de kleibeurt heb ik mijn Mothers Gold Clay Bar met als glijmiddel Valet Pro Citrusbling gebruikt.
Tot mijn verbazing kwam er niet veel vervuiling los wat het gebruik van agressieve zepen doet vermoeden.
Het dak werd eerst helemaal afgeplakt omdat het toch wel lastig is om eventueel polijstpoeder achteraf te verwijderen.
Trouwens was dit dak in heel goede staat na die 11 jaar wat waarschijnlijk aan de kwaliteit ligt...
Dan was het zoeken naar de juist polijst/pad combi om deze lak te verbeteren.
Mijn ervaring is nu echt niet zo groot als het om Porsches gaat....
Ik begon met een witte pad met SSR2 maar dit voldeed niet en een gele pad in combi met Monello Inizo gaf een beter resultaat.
Alleen geeft dit echt wel heel wat stof af en daarmee was mijn afdekken dan de cabriokap toch geen verloren moeite.
Hierna heb ik nog een pas gelegd met een witte pad met SSR1 en dit gaf een mooi en bevredigend resultaat.
Vervolgens heel de lak gereinigd met C.Pro C.Quartz - Eraser.
Dit is wel echt een heel goed product dat zeer gemakkelijk verwerkt.
Vervolgens ben ik gestart met PB Black hole aan te brengen met een blauwe pad.
Heel belangrijk is dat je blijft doorgaan tot dat de BH volledig is verwerkt om een mooi resultaat te krijgen.
Als eindlaag heb ik mijn potje PB Natty's bovengehaald en aangebracht met een rode pad.
Ik ben een felle voorstander van Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 maar ik zat een beetje in tijdsnood en deze 915 vraagt toch wel een beetje meer werk....
Zo nu genoeg gepraat(en geschreven)......over naar de foto's.
Enkel voor's
Dan enkele voorbeeldjes van "krasjes"....
De IronX behandeling....
En dan de afters waar we toch voor doen.
en enkele reflectie foto's
Een leuke(wel met een beetje stof(wel verwijderd maar niet op de foto))
Mijn afsluitertje
Bedankt voor het lezen....
Het is een Boxster uit 2001 ingevoerd uit Duitsland en nog nooit degelijk gewassen(spons,wasstraat,zeem,Turtle colorwax en andere onzin....).
Bij eerste aanschouwing wist ik al hoe laat het was.
Dit wordt een hele klus.
De standaard bewerkingen zoals wassen , kleien en de velgen behandelen gaf pas vrij hoe de lak eruit zag.
Ik gebruik Valma Wash&Wax in superhoge concentratie als eerste wasbeurt.
Reinigt heel goed en stript al een deel van de al dan niet aanwezige wax.
De velgen heb ik behandeld met Meg's Wheel Brightener en vervolgens heb ik de alom bekende IronX er op los gelaten wat toch weer laat zien wat een superproduct dit is.
Voor de kleibeurt heb ik mijn Mothers Gold Clay Bar met als glijmiddel Valet Pro Citrusbling gebruikt.
Tot mijn verbazing kwam er niet veel vervuiling los wat het gebruik van agressieve zepen doet vermoeden.
Het dak werd eerst helemaal afgeplakt omdat het toch wel lastig is om eventueel polijstpoeder achteraf te verwijderen.
Trouwens was dit dak in heel goede staat na die 11 jaar wat waarschijnlijk aan de kwaliteit ligt...
Dan was het zoeken naar de juist polijst/pad combi om deze lak te verbeteren.
Mijn ervaring is nu echt niet zo groot als het om Porsches gaat....
Ik begon met een witte pad met SSR2 maar dit voldeed niet en een gele pad in combi met Monello Inizo gaf een beter resultaat.
Alleen geeft dit echt wel heel wat stof af en daarmee was mijn afdekken dan de cabriokap toch geen verloren moeite.
Hierna heb ik nog een pas gelegd met een witte pad met SSR1 en dit gaf een mooi en bevredigend resultaat.
Vervolgens heel de lak gereinigd met C.Pro C.Quartz - Eraser.
Dit is wel echt een heel goed product dat zeer gemakkelijk verwerkt.
Vervolgens ben ik gestart met PB Black hole aan te brengen met een blauwe pad.
Heel belangrijk is dat je blijft doorgaan tot dat de BH volledig is verwerkt om een mooi resultaat te krijgen.
Als eindlaag heb ik mijn potje PB Natty's bovengehaald en aangebracht met een rode pad.
Ik ben een felle voorstander van Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 maar ik zat een beetje in tijdsnood en deze 915 vraagt toch wel een beetje meer werk....
Zo nu genoeg gepraat(en geschreven)......over naar de foto's.
Enkel voor's
Dan enkele voorbeeldjes van "krasjes"....
De IronX behandeling....
En dan de afters waar we toch voor doen.
en enkele reflectie foto's
Een leuke(wel met een beetje stof(wel verwijderd maar niet op de foto))
Mijn afsluitertje
Bedankt voor het lezen....