Dit weekend voor het eerst sinds hele lange tijd weer eens 'n auto gedetaild. Er werd me gevraagd 'n Blingo van 'n vieze stinkende Twingo te maken. Prima, afspraak gemaakt, want zo'n klein autootje, dat is 'n goeie test zo na 'n lang ziektebed (vanaf november gelegen met 'n leverontsteking/Pfeiffer). Een paar dagen voor de afspraak, kreeg ik te horen dat er wel links en rechts 'n sticker op de deur zat die eraf moest. Geen probleem, dacht ik.... te hard geroepen bleek wel. er zaten rondom ook stickers met 'n naam en telefoonnummer, de auto was van 'n kapster geweest bleek het geval. Na uren met de fohn stickers eraf halen kon ik pas beginnen met het echte werk.
'n paar vooraf foto's:
ook van binnen was het heel erg! bovenal stonk het heel erg. kwam zelfs 'n hoop kattenharen tegen.
tijdens het stickers verwijderen:
tussenstand, zaterdag eind van de middag:
vanmorgen stond ie er zo bij:
vervolgens aan de binnenkant begonnen en puntjes op de i gezet:
en het eind resultaat:
nog even 'n reflectiefoto, mijn eigen nieuwe aanwinst sinds eind vorig jaar. op lokatie gaan detailen vraag om meer kofferruimte, dus de astra F sport eruit en 'n degelijke station ervoor terug. nu op winterwielekes met wieldopjes, straks weer op 17 inch.
stappenplan/gebruikte producten:
afspuiten met HD en vervolgens met 2 emmer methode wassen
clayen met PB clay en 1:1 Meg. last touch
monello inizio op oranje pad (motorkap)
monello mezzo op oranje pad
monello finale op zwarte pad
PB black hole met zwarte pad
Dodo juice blue velvet
en natuurlijk de PB trim restorer voor de bumpers/trims
Meg. APC 1:10 en plaatselijk 1:4 voor interieur/dash (met behulp van de Vax droog/nat zuiger van m'n ouders, bij gebrek aan 'n extractor)
PB natural look
'n paar vooraf foto's:
ook van binnen was het heel erg! bovenal stonk het heel erg. kwam zelfs 'n hoop kattenharen tegen.
tijdens het stickers verwijderen:
tussenstand, zaterdag eind van de middag:
vanmorgen stond ie er zo bij:
vervolgens aan de binnenkant begonnen en puntjes op de i gezet:
en het eind resultaat:
nog even 'n reflectiefoto, mijn eigen nieuwe aanwinst sinds eind vorig jaar. op lokatie gaan detailen vraag om meer kofferruimte, dus de astra F sport eruit en 'n degelijke station ervoor terug. nu op winterwielekes met wieldopjes, straks weer op 17 inch.
stappenplan/gebruikte producten:
afspuiten met HD en vervolgens met 2 emmer methode wassen
clayen met PB clay en 1:1 Meg. last touch
monello inizio op oranje pad (motorkap)
monello mezzo op oranje pad
monello finale op zwarte pad
PB black hole met zwarte pad
Dodo juice blue velvet
en natuurlijk de PB trim restorer voor de bumpers/trims
Meg. APC 1:10 en plaatselijk 1:4 voor interieur/dash (met behulp van de Vax droog/nat zuiger van m'n ouders, bij gebrek aan 'n extractor)
PB natural look