• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Van "Stingo" naar "Blingo", maar blijft 'n lelijke Twingo

wilco

Detailing chief
10 mrt 2009
538
100
45
Oss
Dit weekend voor het eerst sinds hele lange tijd weer eens 'n auto gedetaild. Er werd me gevraagd 'n Blingo van 'n vieze stinkende Twingo te maken. Prima, afspraak gemaakt, want zo'n klein autootje, dat is 'n goeie test zo na 'n lang ziektebed (vanaf november gelegen met 'n leverontsteking/Pfeiffer). Een paar dagen voor de afspraak, kreeg ik te horen dat er wel links en rechts 'n sticker op de deur zat die eraf moest. Geen probleem, dacht ik.... te hard geroepen bleek wel. er zaten rondom ook stickers met 'n naam en telefoonnummer, de auto was van 'n kapster geweest bleek het geval. Na uren met de fohn stickers eraf halen kon ik pas beginnen met het echte werk.

'n paar vooraf foto's:

IMG_4903.webp

IMG_4904.webp

IMG_4905.webp

IMG_4906.webp

IMG_4914.webp

IMG_4908.webp

IMG_4909.webp

ook van binnen was het heel erg! bovenal stonk het heel erg. kwam zelfs 'n hoop kattenharen tegen.

IMG_4938.webp

IMG_4940.webp

IMG_4942.webp

IMG_4943.webp

IMG_4934.webp

IMG_4935.webp

IMG_4950.webp

IMG_4937.webp

IMG_4939.webp

IMG_4949.webp

IMG_4944.webp

IMG_4945.webp

IMG_4946.webp

IMG_4947.webp

IMG_4948.webp

tijdens het stickers verwijderen:

IMG_4907.webp

IMG_4912.webp

IMG_4911.webp

tussenstand, zaterdag eind van de middag:

IMG_4922.webp

IMG_4927.webp

IMG_4920.webp

vanmorgen stond ie er zo bij:

IMG_4928.webp

IMG_4930.webp

IMG_4932.webp

IMG_4933.webp

vervolgens aan de binnenkant begonnen en puntjes op de i gezet:

IMG_4959.webp

IMG_4960.webp

IMG_4961.webp

IMG_4962.webp

IMG_4963.webp

en het eind resultaat:

IMG_4951.webp

IMG_4952.webp

IMG_4953.webp

IMG_4954.webp

IMG_4955.webp

IMG_4957.webp

IMG_4958.webp

IMG_4964.webp

IMG_4965.webp

nog even 'n reflectiefoto, mijn eigen nieuwe aanwinst sinds eind vorig jaar. op lokatie gaan detailen vraag om meer kofferruimte, dus de astra F sport eruit en 'n degelijke station ervoor terug. nu op winterwielekes met wieldopjes, straks weer op 17 inch.

IMG_4956.webp

stappenplan/gebruikte producten:

afspuiten met HD en vervolgens met 2 emmer methode wassen
clayen met PB clay en 1:1 Meg. last touch
monello inizio op oranje pad (motorkap)
monello mezzo op oranje pad
monello finale op zwarte pad
PB black hole met zwarte pad
Dodo juice blue velvet
en natuurlijk de PB trim restorer voor de bumpers/trims

Meg. APC 1:10 en plaatselijk 1:4 voor interieur/dash (met behulp van de Vax droog/nat zuiger van m'n ouders, bij gebrek aan 'n extractor)
PB natural look

Volgens mij komt het wel vaker voor, dat de eigenaar zegt dat alles wel meevalt en dat het dan in praktijk voor een detailer toch erg tegenvalt ;) Maar: een grote verbetering! Het enige wat me opvalt dat minder mooi is geworden, is de voorbumper aan de onderkant. Kreeg je die niet dieper grijs (en minder gevlekt) met PB's Trim Restorer?

de bumper is 3x behandeld met de trim restorer.hier was echt weinig meer van te maken. resultaat van de bumpers viel mij ook erg tegen, maar na 3x behandelen is het toch ietsje beter geworden dan voor de behandeling, al komt dat op de foto niet helemaal over.

Dan was het een gevalletje "jammer, maar helaas" inderdaad! Je topictitel is wel treffend in ieder geval ;)

Een hele grote verbetering!! Goed werk!
En inderdaad die bumpers van die Twingo. Heb er zelf ook een klein poosje één gehad, was altijd een ramp en als je dacht dat hij goed was zag je er de volgende dag niets meer van.

8-()) Wat zag dat hok er uit zeg, niet normaal...

Een hele dikke verbetering en zonde van de bumper, maar daar kan jij niks meer van maken...Weet je trouwens zeker dat het kattenharen waren?? De vorige eigenares was kapster:lol

Hele verbetering, maar damn je wil toch je haren niet alten doen door iemand die rondrijd, je durft amper in te stappen

thnx mensen!
haha en het waren kattenharen ja... je zou inderdaad niet verwachten dat hier 'n kapster in rondreed.... iemand die bezig was met uiterlijke verzorging en er bovendien haar geld mee verdient! uiterlijke verzoring.... als je hierin gezeten hebt, moet je jezelf laten ontsmetten......

ik ben met mijn kleren van van het weekend dus NIET op ons bankstel gaan zitten ;)

Zo zie je maar dat je nooit op voorhand weet hoelang een detail gaat duren... Dat was een flinke hoop werk voor een kleine wagen! Maar het resultaat mag er zijn! :-)^

Een zeer knappe metamorfose is hier weer neer gezet!
Echt knap gedaan:cool
En ja ...van de dat soort mensen verschiet je soms.
Echt niet gewoon!
soms zie je zo een "Gooise vrouwen" madam uit stappen en dan val je stijl achterover en zeg je :Jezus wat een stort in haar auto.....:-"

knap werk man....volgens mij was ze hondenkapster en was die twingo haar kapsalon :-&

Als dat thuis bij die dame er ook zo netjes is....dan vrees ik het ergste :no

dank jullie voor de leuke reacties! enne dat is de bedoeling he, dat ie blinkt als er afterfoto's worden gemaakt.... ;)

ik heb het me ook vaak afgevraagd idd, hoe kan iemand het zo ver laten komen!?

Mooie detail, mij bekruipt echter het gevoel dat deze auto na een half jaar weer volledig verwaarloosd zal zijn...:krak

als het goed is niet...de kersverse eigenaar heeft deze auto van de kapster gekocht. de kapster zelf kan dus geen schade meer aanrichten aan de twingo.

Das beter. Ik zou het verschrikkelijk vinden als het harde werk niet waardeert wordt door middel van (een poging tot) bijhouden...:|