• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vandalen! Latex op mijn auto gegooid, wat nu?

Vadebo

Detailing addict
22 apr 2010
551
65
Vanochtend om 7:00uur trof ik mijn auto aan beklad met latex.

Meteen de hogedruk er op gezet en de stoomcleaner gepakt.

Tevens de wagen meteen gewassen en daarna met klei behandeld.

Zo goed als alles is verwijderd, alleen tussen m'n A-stijl en voorruit en bij de dakrailing zit nog wat latex.

Met de stoomreiniger krijg ik het niet weg.

Heeft iemand een oplossing hiervoor???

Zal meteen even een plaatje bij het praatje plaatsen.

IMG_7233.webp

IMG_7234.webp

IMG_7236.webp

IMG_7238.webp

IMG_7239.webp

Ben er behoorlijk pissed om, wagen is nog geen 3 maanden oud.

Ben vandaag ook meteen begonnen met Monello Raffini Finale Finishing Polish icm witte pad op de DAP, stand 3.

De witte spetters zijn nu zo goed als allemaal weg.

Moet nu de rest van de stappen ondernemen en hoop dat de restanten ook verwijderd kunnen worden.

Alle info om de restanten te verwijderen (en andere info) zijn van harte welkom.........

Greetz.........een very pissed off Rob aka Vadebo.

Nieuwe vorm van vandalisme.
Met een emmertje latex op pad.....:no

Met kleien moet je de laatste spetters ook wel weg krijgen.
Mooie auto trouwens!! Kun je niet meer foto's plaatsen?
Wel in de goede toestand dan weer maar dat gaat lukken.:jippie

wie doet nou zoiets]-0 :| :|~*

Gelukkig heb je de nodige middelen in huis....heb je trouwens geen verzekering tegen vandalisme? Als het je dan toch niet helemaal moest lukken....

Met APC zoveel mogelijk eraf halen en de voorruit met pro vision glass scrub proberen.
Zulke mensen die dit doen arghhh :o

koud water hogedruk spuit werk niet.
simpele stoomreiniger tergend langdurig werk
'verse' latex laat zich goed verwijderen met een hogedruk-stoomreiniger (steamcleaner)

Harold-A1 zei:
koud water hogedruk spuit werk niet.
simpele stoomreiniger tergend langdurig werk
'verse' latex laat zich goed verwijderen met een hogedruk-stoomreiniger (steamcleaner)

hoeveel vermogen enbar stoom heb je het dan over?
Ikzelf kom op 1500 Watt en3,5 bar met m'n karcher stoomcleaner.

Enne......verse latex, tja het zal afgelopen nacht na 1en geweest zijn, want voor die tijd was de wagen nog 'clean'.
Zal morgen ook nog wel te verwijderen zijn toch?

Het nieuwe vandalisme van heden ten dage. :|~*
Doodziek wordt je ervan.
Hier woont een agent in de buurt waar af en toe een steen door de ruit verdwijnt.
Overigens mag je blij zijn dat ze geen afbijts hebben gebruikt
Vroeger in de jaren 70 bij een buurman gebeurd.

Het is eigenlijk gewoon te gek voor woorden.

Ze hebben gewoon met hun klauwen van andermans spullen af te blijven, klaar!

Morgen (ja ik weet het, het is koninginnedag) een camera plaatsen welke beelden opneemt.
Vanacht zal ik wakker blijven en de boel een beetje in de gaten houden.

Mocht(en) de dader(s) weer op pad zijn dan hebben ze pech...(ben natuurlijk geen gekke henkie en heb de nodige voorzorgsmaatregelen genomen).

Tevens de wagen afgedekt met een hoes en veel licht aan buiten.

Ergens hoop ik dat ze het vanacht weer eens proberen, kan ik eindelijk eens mijn honkbalknuppel testen.
Maar de kans is natuurlijk groot dat die niet op komen dagen (slim van ze).

Al met al komt dit allemaal wel goed maar het blijft een klote dag vandaag.

emilio zei:
Nieuwe vorm van vandalisme.
Met een emmertje latex op pad.....:no

Met kleien moet je de laatste spetters ook wel weg krijgen.
Mooie auto trouwens!! Kun je niet meer foto's plaatsen?
Wel in de goede toestand dan weer maar dat gaat lukken.:jippie

THANKS!!!! Foto's zullen zeker volgen als de astra er weer netjes bij staat.

Het is echt werkelijk ongehoord!!!

Zulke mensen zouden mij niet tegen moeten komen als ze met hun lege emmertje latex mij zouden ontmoeten midden in de nacht.
Ookal is het de auto van iemand anders waar ze hem over leeg hebben gekiept ik had het ze heel snel heel hard handig afgeleerd.

En ja ik zal me zo eerst even voorstellen.

Vadebo zei:
hoeveel vermogen enbar stoom heb je het dan over?
Ikzelf kom op 1500 Watt en3,5 bar met m'n karcher stoomcleaner.

Enne......verse latex, tja het zal afgelopen nacht na 1en geweest zijn, want voor die tijd was de wagen nog 'clean'.
Zal morgen ook nog wel te verwijderen zijn toch?

dat zal wel lukken maar wat ik bedoel met een stoomcleaner is een hogedrukspuit die water/stoom van 115 graden onder zeer hoge druk geeft, 150/200 bar of meer is echt niets vergeleken met zo'n simpele stoomreiniger voor huishoudelijk gebruik met 3 bar.

Wat zijn dit nou voor grappen? ]-0 Als het op waterbasis is dan krijg je het hopelijk helemaal weg. Succes, hoop dat het goed komt!

Kotsmisselijk wordt je er van, dat vandalen zo nodig andermans spullen moeten beschadigen of vernielen. Bij mij moest iemand zo nodig met een sleutel of ander scherp voorwerp diverse keren op mijn raamstijl hakken om daar de lak te beschadigen.

Had pas de auto in de wax gezet. Ja... je auto laten blinken mag blijkbaar niet meer.
Succes met verwijderen van de latex.

Bij mij ooit een soft ijsje over de motorkap en voorspatbord gegooid.
Kwam er na 2 dagen (en bakkende zon ........) pas achter, heb hem nooit helemaal mooi gekregen wat ik ook probeerde.
Kleien en behandelen tot ik een ons woog maar de ingetrokken vlekken zijn altijd gebleven.
Tuig is het.
Maar een emmer latex dan zou ik bijna denken dat iemand het op je gemunt heeft want daar loop je niet even mee rond.
En een camera daar is eigenlijk al te laat voor, ze zullen voorlopig wel niet terug komen maar mochten die stomkoppen dat tóch doen dan zijn ze het haasje bij je neem ik aan.
Grrrrrrrrrrrrrrrr}:)w }:)w }:)w }:)w