• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vaseline op deurrubbers

bartr123

Detailing chief
24 aug 2008
1.248
85
49
moeder de vouw(ja alweer)heeft tijdens de strenge vorst van vorige week de deurrubbers met vaseline ingesmeerd{royaal volgebrast} met welk middel kan ik dit verwijderen?
heb met een borsteltje en 1:4 verdunde apc geprobeert. maar dat was geen succes.
en hoe kan ik dit voorkomen,zonder iemand z'n sleutels af te nemen
bart
 
Het is vet, dus ik stel voor een ontvetter zoals safe of super degreaser van Meguiars, of Dasty van de Wibra :-& Pas wel op de lak. De volgende keer het vrouwtje even de trim detailer of een ander goed product geven om de deurrubbers te behandelen ;)
 
De vaseline lekker gebruiken in de slaaplkamer voor jou en je vrouw:D

Voortaan trim restorer op de rubbers:heart_eyes: (niet op je eigen rubber natuurlijk, kunnen ze niet tegen)o:)
 
Snitser zei:
De vaseline lekker gebruiken in de slaaplkamer voor jou en je vrouw:D

Voortaan trim restorer op de rubbers:heart_eyes: (niet op je eigen rubber natuurlijk, kunnen ze niet tegen)o:)
waarom wist ik dat dit ging komen :D
 
wat is het verschil tussen de safe en superdegreaser?
welke van de 2 is bijvoorbeeld ook geschikt voor de motorruimte?
 
Als ik me niet vergis is Super degreaser de vernieuwde versie van de Safe D-greaser. Safe D-greaser is ook niet meer te krijgen volgens mij. Je kunt ze in ieder geval beide voor de motorruimte gebruiken.
 
Heeft talkpoeder ook nadelige gevolgen voor de rubbers? Of is het alleen de vaseline? Mijn vader heeft namelijk talkpoeder gebruik op de deurrubbers van mijn auto.
Wilde het zelf met Trim Restorer doen, maar hij moest weg, dus heeft hij het 'ff gauw' met talkpoeder gedaan :s
 
Ik geloof ook dat je de Safe-D niet meer kan kopen ,de Super-D is veel geconcentreerder geloof ik. Moet het zelf nog ondervinden.
Is zeker geschikt voor de motor ruimte ,maar dat is APC ook trouwens.
 
heb net eens door de shop gezocht,kom de safe nergens meer tegen dus heb maar een kannetje super besteld met spuitfles en een spuitfles voor de apc.
heb de apc zaterdag onder de kap van de combo gebruikt. zit nu een arabier op m'n oprit naar olie te zoeken:-"
 
Ik de mijne vandaag pas ontvangen ,dus kan er nog niets over zeggen.
APC werkt goed voor de motor hoor ,de Super-D heb ik vooral gekocht voor "nog-nooit-eerder-gewassen" wielkassen. Dan blijf je maar prullen met die APC ,dus hoop dat dit veel beter gaat.
Ook voor Turtle wax bandenglans..}:)w
 
Vaseline is een aardolie product, dus vermoedelijk het makkelijkste te verwijderen met wasbenzine oid. Anders alcohol of ontvetter, of gewoon een sopje met flink wat afwasmiddel.

Talkpoeder is volgens mij prima voor rubber, hooguit niet zo fraai.
 
jullie zullen wel weer denken daar komt goku weer met z'n rare oplossingen:-" , mja het werkt wel.

neem een emmer met echt heet water mee naar je auto. maak je rubbers nat met het hete water. ( sponsje, was handje what ever) neem vervolgens een stuk handzeep. liefst ossegal of zo'n stuk franse zeep. wrijf deze over je rubbers, neem vervolgens weer af met het hete water. na wrijven met een badstof handoek. ff 5 min wachten en dan je rubber verzorgen met een dressing. oa: natural look van PB, M40 vinyl & rubber van meguiars, Trim detailer van meg, enz enz.


succes;)