• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

303 Aerospace Protectant op deurrubbers

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.398
193
Utrecht
Mijn deurrubbers waren enorm grijs en lelijk geworden. Op dit forum kwam ik de tip tegen om 303 Aerospace Protectant te gebruiken om ze weer zwart te maken.

Hier zijn de stappen die ik heb doorlopen:

- Schoonmaken met Meguiars APC verhouding 1:10.
- Droogmaken met MF doek
- Aerospace Protectant aanbrengen op make-up wattenschijfje en op rubbers smeren (Je hebt echt maar heel, heel weinig nodig)
- Gelijk nawrijven met schonen MF doek

Na een half uur heb ik gekeken of ik er nog plekken waren die ik gemist had.

De eerste foto is van na de behandeling, de tweede van ervoor.
conv_1956.jpg
conv_1977.jpg
 
Mooi spul... Heb een flesje van cc gehad bij een bestelling... Ben er erg tevreden over!
 
Het is nu 3 weken geleden en het ziet er nog exact hetzelfde uit. De auto wordt vrijwel dagelijks gebruikt.

Ik wilde het trouwens ook op de rubbers rondom de ramen gebruiken, maar daarop werkte het niet. Ik heb al gezien dat Reload of Cure kan helpen, maar omdat Reload niet meer te krijgen is en Cure wel erg duur is om op de rubbers te smeren, vroeg ik me af of er misschien nog andere middelen zijn. Heeft iemand een idee?
 
Ik heb het ook op mijn rubbers gesmeerd voor de winter en zit er nu nog op. Lekker soepel en mooi zwart. Blijft echt wel een paar maanden zitten op deurrubbers. Dit omdat die niet buiten de auto hangen en dus niet direct de volle UV krijgen. Het werkt ook op de buitenkant alleen is er snel af omdat het op waterbasis is. Daarom kan je hiervoor beter een gebruiken op gel basis of zoiets als Cure, dat werk wel het beste, zit er nu toch ook al weer een paar weken op en ziet er nog als nieuw uit.