• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vaste wax vloeibaar maken?

timothy84

Detailing addict
17 feb 2012
94
55
Vraagje.
Kan je van Natty's paste wax een vloeibare vorm creeren door die te smelten ofzo? Ik weet die bestaat, maar zou die willen verwerken met een DAP en heb nog een ganse pot (van de paste vorm dus) staan, dus als ik die kan gebruiken...Of is dit onbegonnen werk en best direkt een vloeibare wax kopen?
 
een vaste wax is perfect aan te brengen met een dap!
enkel een methode vinden die voor jou het beste geschikt is om de vaste wax op je pad te krijgen(met een lepeltje, de wax vloeibaar maken en in een groot koekblik doen zodat je er je pad in kan strijken, met je vinger.....)

succes :party:
 
Acc_Focus zei:
...
enkel een methode vinden die voor jou het beste geschikt is om de vaste wax op je pad te krijgen

BlackPassatJunior heeft een keer een lege Pritt-stift gevuld met Natty's Paste Wax die hij vloeibaar had gemaakt door hem te verwarmen. Vervolgens is de stift in de koelkast gegaan en na een nachtje uitharden was deze prima geschikt om de wax op een rode pad aan te brengen voor verwerking met de DAP. Het kost je wat moeite maar het werkt prima :)^
Verwerking en werking was voor zover ik kan beoordelen precies zoals vóór het smelten.
 
Dodo Juice Supernatural Machine Stick

Of zelf maken

:-"


Of je koopt een pot wax met een grote opening, monteert een kleine backingplate en een spot buff pad.
In dit geval de Dodo Juice Supernatural 2.0 en een rode spot buff pad

535eaa7e.jpg


0ca28cb6.jpg
 
Ik deed/doe altijd met mijn vinger door de pot wrijven/schrapen en dat op de pad verspreiden. Werkte imo best goed ;)