• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vastzittende vervuiling op / in mijn waxlaag op mijn auto, wat kan dit zijn?

Richard9722

Detailing addict
1 mei 2011
8
60
Vorige week de auto helemaal onder handen genomen:
gefoamed, gewassen, gekleid, geglazed en gewaxed. Auto was schoon en superglad.
Vandaag langs de auto gelopen. Naast het vele stof dat er op zit ook 'harde' vastzittende stukjes in de wax. Die stukjes zijn met weinig moeite wel te verwijderen met de vinger(nagel).

Iemand enig idee wat dit is?

Allemaal bedankt voor het meedenken zover :)

Boomsappen etc lijken met niet de oorzaak, de auto staat onder de carport of in de garage.

De 'stukjes' lijken wel hele kleine korreltjes (zo klein als zoutkorreltjes). De auto was na het waxen zoals gezegd spiegelglad. Het is er dus later opgekomen. Stuifmeel (of andere zooi van bomen/struiken) zou een verklaring kunnen zijn, maar dat gaat toch niet vastzitten op de waxlaag? Er lag wel veel losse stuifmeel op de auto overigens

Fabrieken zijn er hier niet.

Helaas zijn de 'korreltjes' te klein om te fotograferen.

Zijn het hele kleine zwarte puntjes? Heb ik hier ook last van ondanks dat beide auto's binnenslapen. Komt van bomen, de A1 staat overdag op een parkeerplaats met rondom bomen. Lak voelt aan het einde van de week heel ruw aan. Met foamen krijg ik het zo weer weg!