• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Veel vervuiling aan binnenkant van de ruiten, hoe maak je dit het best schoon?

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
Ik gebruik Rain-X voor de buitenkant van de ruiten.
Met een oude spons aanbrengen en tuinslang erover en klaar.

Net weer even gedaan, maar toen viel het me op dat er toch nog wel veel vuil aan de binnenkant zit...

Voor de binnenkant lijkt me dat een minder goede optie ;)

Ik ben benieuwd wat daar een goede oplossing voor is.
Of is dan glassex een goede oplossing?
 
Glassex werkt niet echt super. Bleef bij mij altijd strepen zien. Gebruik nu de NXT glascleaner. Geen strepen meer, ruikt lekker en zuinig in gebruik.
Ook de spray & wipe schijnt ook perfect te zijn voor je ruiten.
 
Binnen en buiten kant gebruik ik spray & wipe met een microfiber pad aanbrengen en vervolgens met de Dodo Juice Mint Merkin goed nawrijven! Dat werkt echt perfect!
 
Ik gebruik Glasscleaner en microfiber doeken. Sinds vandaag ook de Glassmaster Pro.

Alleen welke microfiber je ook gebruikt je laat altijd van die kleine stofjes na op de ruit.
Hoe voorkom ik dat of hoe gaan ze er het gemakkelijkst weer vanaf?
 
vieze ruiten aan de binnenzijde kun je gewoon schoonmaken met een apc zoals die van Meguairs....werkt super tegen nicotineaanslag.
ruitenreiniger op ammoniakbasis werkt ook heel erg goed
 
Met de megs Glasscleaner en APC gaat het inderdaad super. alleen laten MF doeken bij mij altijd pluisjes na hoe voorkom je die pluizen ( ze zijn heel klein maar goed zichtbaar als er licht in de ruit valt)
 
Goedkoopste ruitenreiniger van de Deen / Deka ( €0.79 ) + wc-papier werkt perfect voor de binnenzijde.
Als stevige roker(s) heeft deze de test tot op heden het beste volbracht. ( geen nare strepen en alles is keurig pico bello schoon ( zeker in de avond / regenachtig weer moet het goed schoon zijn )
Heb sinds kort de Chemical Guys Streak Free Window Clean en uiteraard zal er na gebruik een reviewtje getypt worden
 
Ik gebruik ook spray&wipe van Poorboys zoals Peter A3 al gemeld heeft. Bij erg smerige ramen gebruik ik eerst een APC, daarna wederom Spray & Wipe.

Spray & Wipe werkt echt fijn. Ik doe dit ook met een microvezel padje en laat het wat drogen, als ik alle ramen gehad heb ga ik het uitpoetsen.
Uitpoetsen gaat echt makkelijk en streeploos, tevens zie je goed waar je geweest bent.
 
Karlok zei:
Zelf nooit geprobeerd, maar het schijnt dat je met kranten ruiten streeploos kan krijgen.
oude ( lees waarvan de inkt goed is opgedroogt ( na dag of 3 )) kranten, krijg je mooi streeploos !
 
Centoquarantasette zei:
Met de megs Glasscleaner en APC gaat het inderdaad super. alleen laten MF doeken bij mij altijd pluisjes na hoe voorkom je die pluizen ( ze zijn heel klein maar goed zichtbaar als er licht in de ruit valt)


geen microvezelUITPOETSdoeken gebruiken :-"
Poorboys heeft hele prettige glasdoeken
 
Ik gebruik een niet te natte spons en heel beetje dreft (een druppel). Aftrekken met een zweem overgaan en dan met de oude krant waar enkel zwarte inkt op zit overgaan. Zo heb ik het geleerd van mijn pa en heb nooit last van vegen. Afhankelijk van u soort vervuiling amoniak of andere ontvetters gebruiken.
 
Ik het laatst gewoon met keukenpapier afgenomen.

Ik had toen gewoon een streeploos resultaat. Misschien na de eerste veeg wel wat pluisjes. Maar daarna nog 1 keer met droog stukje keukenpapier erover en alles is weg.

Een krant lijkt me ook niet helemaal wenselijk, de inkt kan afgeven... ;)