• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vegen hologrammen

B B

Detailing addict
30 aug 2011
29
50
53
hallo een vraag ik had de auto mooi gepoetst maar nu in de zon een soort van vegen hologrammen en na de wax van meg nxt 2.0 moet ik nu een andere wax nemen een vaste wax denk ik wie kan mij helpen en ik kan nu geen foto maken ik wordt er gek van dus welke wax nu alvast bedankt
 
Wat versta je onder poetsen? Wat heb je gedaan met welke producten en heb je foto's.

Tip! Gebruik eens punten, komma's en hoofdletters en lees je tekst eens na. De leesbaarheid zal er door vergroot worden.
 
Heb je er een foto van? Misschien heb je te veel product gebruikt. De Step 1 & 2 van Meguiars moet je héél dun verwerken en direct afnemen. Als je deze te lang laat zitten krijg het er bijna niet meer af en heb je kans op "poetskringen". Een andere oorzaak kan zijn een vuile pad of mf-doek waarmee je 'swirls' in je lak hebt gemaakt. Er kunnen dus meerdere oorzaken zijn en dus ook meerdere oplossingen. Lastig om te kunnen bekijken zo.
 
ok maar kan het niet zo zijn verkeerde wax en dan een vaste wax in plaats van wax met cleaners en zo ja welke wax dan en sorry kan nu geen fotos maken
 
Ik denk inderdaad te veel produkt gebruikt. Bekend probleem bij de step1 en 2. Als je hem te dik aan brengt (of in de zon) krijg je rare vlekken. Oplossing dunner aanbrengen, of spierballen kweken met een zachte doek.
 
Te veel product gebruik bij step 2 of de wax is een mogelijkheid, verzadigde doeken die niet alle residu opnemen zou ook kunnen.

Vaak doet een wasbeurt al wonderen.
 
dus het kan niet zo zijn dat het aan de wax kan liggen zo van wax met cleaners dat ik een wax moet zqnder cleaners en zo ja welke wax of merk alvast bedankt
 
Lijkt me sterk dat het aan de wax zelf ligt. Denk dat het eerder aan het gebruik van de wax ligt, wel of niet in de volle zon verwerkt e.d.?

Anders zou je eens Poorboys Natty's Blue kunnen proberen, dat is een vaste wax welke zich makkelijk laat afnemen.
 
Ik geloof niet dat het aan de wax ligt, en al helemaal niet dat het met de cleaners te maken heeft.
Cleaners reinigen (heel logisch;) ) je lak, en jij hebt een probleem met veel vettigheid, dus das bijna het tegenovergestelde.

Stel je niet heel veel voor van de cleaners in NXT 2.0, zal hooguit een stukje van step 2 ongedaan maken, bij wijze van spreken.
De door jou gebruikte combinatie heb ik destijds ook best vaak gebruikt, en nooit echt problemen mee ondervonden.

Te veel aangebracht ==> een hoop vettig heen- en weer gesmeer, dus je ziet vegen in de zon.
Doek(en) verzadigd ==> dan nemen ze niet meer op, en smeer je het alleen maar heen en weer...

Als de auto nog schoon is, probeer hem nog eens af te nemen, met een goeie schone doek, eventueel met een sprayflesje met water af en toe een pufje sprayen, wil ik ook wel eens helpen.
Anders gewoon nog een keer wassen (niet in de zon).
 
Wat Eelco zegt, of te dik aangebracht en/of de verkeerde of verzadigde doeken.
 
Ligt wel aan de wax, NXT is erg gevoelig voor hologrammen. Je kunt het nog zo voorzichtig opbrengen de hologrammen zie je steeds weer verschijnen. Kies een wax van Collinites of Poorboys en je bent voorgoed van dit probleem verlost. Ik heb zelf de NXT om deze reden ook uit mijn verzameling gegooid.
 
Als je het goed dun en egaal aanbrengt dan is het geen probleem. Het probleem ontstaat als er plekken zijn waar het dikker aangebracht is als de rest.
Met een Quick detailer los je dat al op. Veel waxen (high-end) hebben last van nazweten en waxhologrammen.

Daarnaast kan je een flinke auto eigenlijk niet met een doek doen maar minstens twee. En dan niet twee die je de vorige keer ook nog hebt gebruikt zonder te wassen.
Goede kwaliteit doeken kan ook flink wat problemen voorkomen.