• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vegen van krasverwijderaar

Gillé

Detailing trainee
28 feb 2021
10
32
Hallo iedereen,

Eerst en vooral ik ben maar een amateur "poetser" maar heb dus wel graag dat mijn wagen er gewoon proper uit ziet.

Ik heb een aantal lichte krassen op mijn auto en vorige week na het wassen heb ik met een sponsje de krasverwijderaar op de krassen aangebracht en nadien met een microvezel het product weer weggeveegd. Nu zag ik vorige week dat ik dus wat vegen had door de krasverwijderaar uit te vegen met de microvezel. Nu heb ik mijn auto vandaag opnieuw gewassen maar ik zie de vegen nog steeds. Iemand een idee hoe ik deze vegen wegkrijg zonder te moeten gaan polijsten?

Alvast bedankt voor de tips!
 
Een product op een sponsje verwijdert de kras kennelijk niet
Dat lukt je dan alleen met polijsten of overspuiten

Maak even een foto, met een stukje tape op de auto naast de kras om zo beter scherp te stellen
 
Ja dat ik de krassen niet helemaal ga wegkrijgen met dat product had ik al door, maar ik zit nu vooral met de vegen door het product uit te vegen. In de schaduw zie je ze niet maar als de zon er op staat vallen ze wel op.
 
Welkom op het forum.

Normaal zou een microfiber doek of een "krasverwijderaar"-product geen krassen moeten veroorzaken.
Allereerst ben ik benieuwd naar het gebruikte product en sponsje.

+1 voor @RedCat voor een goede foto van de krassen zodat wij iets beter kunnen concluderen wat er precies verkeerd is gegaan en hoe het op te lossen.

Het "zonder te moeten gaan polijsten" klinkt heel zwaar, maar wat je in principe met een krasverwijderaar en een "sponsje" doet is gewoon polijsten - weliswaar handmatig, maar nog altijd gewoon polijsten. Ik vermoed dat een of beide van de gebruikte producten niet heel geschikt waren (waarschijnlijk niet de microfiber doek) ofwel verkeerd gebruikt zijn. Maar hoewel niet machinaal, ben je gewoon aan het polijsten, dat is ook de enige manier om feitelijk krasjes te verwijderen.
 
Lichte krassen weghalen zonder te willen polijsten? Meguiar's Scratch X is je vriend. Het middel is uitermate gebruiksvriendelijk en als je de gebruiksaanwijzing volgt kan er weinig tot niets fout gaan.
 
Ja, ik dat licht is krassen weghalen zonder polijsten inderdaad niet mogelijk.
Als je de definitie van polijsten wat verruimt en er aan toe voegt dat polijsten met een machine wordt gedaan klopt het weer wel ;)
Volgens mij begrijpen wij elkaar wel.
 
Bedankt voor de reacties alvast maar ik denk dat jullie het verkeerd begrijpen (kan door beschrijving ook zijn hoor).
Maar het gaat echt om vegen, en niet om de krassen. Gewoonlijk als ik de wagen gewassen heb werk ik kleine krasjes bij en kan ik het product gewoon wegvegen met de microvezel. Maar vorige keer merkte ik een grotere kras op en moest ik dus een groter oppervlak met het product aanbrengen. Maar iets later zag ik echt vegen van waar ik het product met de microvezel had (proberen in dit geval) weghalen. Ik dacht dat ik de vegen bij de volgende poetsbeurt (vandaag) zou wegkrijgen maar vandaag wanneer de zon erop stond zag ik nog steeds de vegen. Ik dacht misschien eens te proberen met een detailerspray?
 
Hmm... Ik ben benieuwd wat voor een product het is. Klinkt alsof je misschien product hebt weggeveegd wat misschien fillers/olien bevatte en nu voor vegen heeft gezorgd? Of zijn de ''vegen'' ook krasjes/swirls?
 
Krasverwijderaar van Valma. Maar heb eigenlijk al altijd het product mooi kunnen wegvegen dus heeft altijd zijn werk gedaan. Maar nu zit ik dus met vegen en geen swirls of krassen.

Ik heb wel wat krassen (is een 2de hands auto dusja) en volgens mij ook wat swirls maar dat zal aan mijn beginnersfoutjes liegen denk ik. Die wil ik ook nog graag wegkrijgen maar heb bang dat ik het met polijsten erger ga maken omdat ik er geen ervaring in heb.

Maar wil vooral nu eerst de vegen wegkrijgen.
 
Krasverwijderaar van Valma is gewoon een polijstmiddel voor handmatig gebruik
Als je daar vegen van hebt, heb je het verkeerd gebruikt.
Zou met een sopje weg moeten zijn, anders ligt het aan je spons / doek en de werkwijze.
 
Laatst bewerkt: