• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Veilige cleaner voor mijn velgen

blackscell

Detailing rookie
9 mei 2013
35
0
Goedendag,

Ik heb een set velgen met een aardig hoog prijskaartje dus zou graag weten wat het ''veiligste'' manier is om deze schoon te maken.

Het gaat erbij om de 2013 editie Audi velgen;

Als je echt met een velgenreiniger aan de slag wilt gaan, dan zijn (volgens mij) de meest veilige de Auto Finesse Imperial Wheel Cleaner en Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner.

Als je ze extra wilt beschermen, is het raadzaam een goede wax specifiek voor velgen te kopen zoals de Wheelwax of Poorboys World Wheel sealant. Nog een betere en langdurige bescherming is een coating van DLUX.

Als je de velgen eenmaal beschermt hebt, dan volstaat een simpel sopje om de velgen goed schoon te maken. Gebruik hiervoor een washmitt en/of zo'n rasta ding

+1

Zelf heb ik een DLUX coating en gebruik een wolle mitt van DJ voor het regulier onderhoud (er is ook een CarClean variant). https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Merino_Wheel_Mitt_SNMW1PC_101800

Als je een gepolijste rand hebt dan kan je niet de auto finesse imperial wheel cleaner gebruiken (staat achterop de verpakking). Ik zou dan in dat geval gaan voor de bilberry. Heb je geen gepolijste rand? Dan voor de imperial gaan, is echt super spul.