• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velg amper schoon te krijgen

PassatB8

Detailing rookie
30 jan 2021
4
2
Goedemiddag allemaal! Ik heb een mooi setje 19” wielen gekocht en wil deze voor ze onder mijn Passat B8 komen graag mooi schoon maken. Nu heb ik al het een en ander gelezen hier op het forum over hoe schoon te krijgen maar het is me niet echt gelukt... ik heb de velgen 2x behandeld met NON FERRO maar de binnenkant blijft smerig. (Zie foto) wat kan ik nu nog doen om het zwarte aanslag te verwijderen?
Alle tips zijn welkom.

Gr. Pim
 
Nu met foto :)
 

Bijlagen

  • 2DAD718C-1AC7-4889-92FC-D90780C88D14.jpeg
    2DAD718C-1AC7-4889-92FC-D90780C88D14.jpeg
    256,5 KB · Weergaven: 222
Mijn methode : Inspuiten met non-ferro.. minuut of 5 wachten, eventueel beetje bij-sprayen, goed schrobben met afwasborstel oid en na paar minuten afspoelen.
 
Reinig ze eerst eens met een echte velgenreiniger zoals Poorboy's World Spray&Rinse of Meguiar's Wheel Brightener. Deze zijn veel effectiever dan Non-Ferro.

Daarbij gebruik je vele malen minder NF als je ze eerst gereinigd hebt met een echte velgenreiniger.

Non-Ferro gebruik je om vliegroest en lichte vervuiling te verwijderen, geen hardnekkige vervuiling.: unamused:
 
Ieder heeft natuurlijk zijn of haar voorkeur maar voor mij geldt Autoglym Clean Wheels als middel voor het zware werk.
Gebruik het niet voor regelmatig onderhoud, daar is het net even te agressief voor.
 
Zo te zien is het vuil al weg nadat je het met de hand hebt vastgepakt ??
Als je gaat schoonmaken niet te bang zijn met een beetje boenen, zeker aan de binnenkant
 
Bedankt allen voor jullie snelle reacties! Ik ga dan nog maar even hard boenen op de velgen!
Kan een teer-verwijderaar niet helpen? Of denken jullie dat het geen teer is als jullie de foto zo zien?
 
Het zou kunnen dat je nog wel een teerverwijderaar nodig gaat hebben. Eerst beginnen met een dedicated velgenreiniger als dan het meeste weg us kun je is kijken wat een ijzerverwijderaar nog kan doen. Heb je dan nog zwarte plekken kun je die weer aanpakken met een teerverwijderaar
 
Het lijkt op aangekoekte remstof. Agressieve velgenreiniger doet wonderen. Ik het geen ervaring met Autoglym, maar met Poorboys wel en daar ben ik erg tevreden over.