• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen behandelen Gyeon Rim

Nathalie

Detailing addict
3 apr 2019
20
58
30
Hi allemaal,

Eerste keer dat ik hier iets laat zien..

Paar weken terug werd ik gevraagd om velgen in een coating te zetten (familielid).
Nog nooit gedaan en redelijk beginnend met het detailen nog dus een mooi project dacht ik.

Na het uitzoeken welke coating het zou worden mijzelf maar eens verdiept in het hoe en wat.

Velgen werden redelijk schoon aangeleverd, maar helaas heel veel zwarte spikkels. Wát een werk om die ervan af te krijgen!

Als eerst ben ik begonnen met het goed wassen van de velgen (met een iron remover en tar remover), ik ben na het secuur schoonmaken begonnen met kleien en daarna een klein polijstje over de velg heen gehaald. Helaas nog niet alle spikkels weg dus nog maar een keertje met tar over de velgen. Na heel veel uurtjes zwoegen (in tussenpozen in de avonduren ivm werk) waren ze eindelijk naar mijn zin!

Alle velgen goed afgenomen met prep en toen kon ik mijn lol op met de coating.

Het viel mij op dat het niet lastig aan te brengen is maar wel lastig is om te zien waar je nou blijft. Gelukkig had ik (in mijn hoofd) de velgen in 4e gedeeld waardoor ik het kon onthouden.

Na 24 uur dat ik de eerste velg in de coating heb gezet maar eens een beetje water er overheen gegooid, man wat een fantastisch product! Ik had wel het een en ander gezien op youtube maar toch geloof ik dat nooit zo maar..

Daarna alle bandjes nog in de Gyeon Tire gezet en dat maakt het echt helemaal af.

Heb niet veel foto's, ik vergeet dat gewoon, haha.
Wel een soort van voor en na foto in elkaar gezet. De foto's zijn op andere tijdstippen gemaakt dus de kleur lijkt net iets anders, oops.

inCollage_20200423_222628886.jpg


Mochten er nog tips zijn, hoor ik het graag, mijn eigen velgen liggen ook nog te wachten!

Groetjes, Nathalie
 
Mooi! Velgen helemaal schoonmaken die zoveel aangekoekt/ingevreten vuil hebben kan inderdaad een lang klusje zijn.
+1
In het verleden zocht ik al gauw mijn heil in agressieve middelen (Scotch Brite ) maar als je het krasvrij wil doen, dan heb je inderdaad veel geduld nodig.
Mooi resultaat!
 
  • Leuk
Reactions: Nathalie