• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen: blank aluminium. welke wax o.i.d heb ik nodig

R&DY

Detailing rookie
27 mrt 2014
4
0
Ik heb voor mijjn saxo een leuk setje gepolijste ATS CUP velgen en deze wil ik graag mooi glimmend houden voor de rest van het seizoen.

DSC_1988.webp

Momenteel ben ik ze aan het polishen met Autosol Aluminium polish. Dit haalt de glans weer helemaal mooi op, maar deze geeft niet echt een bescherming.

Welk product bijvoorbeeld een wax o.i.d. is hiervoor goed geschikt?

Dit schijnt perfect te werken: https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q%c...m_30kit_102612 Zelf hou ik mn gepolijste velgrand (zonder blanke lak) bij met Meguiars all metal polish, beschermd iets maar ik doe dit minimaal eens in de twee weken;)

• Leuk
Reacties: Tim
Wheelwax is ook een optie of carpro reload (spraysealent). Ik denk dat je als vervanger van de reload ook de gyeon cure optie kunt nemen .

Cure wordt het dan, want Reload wordt niet meer verkocht. Als basis zou ik zeker twee of drie lagen Gyeon Q² RIM doen, ik denk dat dat het ultieme product is voor jouw velgen. :ja

Dus even opsommen voor een mooi resultaat:

- eerst twee of drie lagen Gyeon Q² RIM
- vervolgens Gyeon Q²M cure

klopt dit?