• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen in de wax, hoe daarna reinigen?

linders

Detailing rookie
23 jul 2009
64
0
hallo ,^^

ik heb een 2 weken gelden mijn velgen in de wax gezet met wheel sealant van PB , de velgen zijn inmiddels vervuild en wil deze nu gaan reinigen met wheel cleaner
van PB .
Mijn vraag gaat over de wheelcleaner, moet ik de wheelcleaner verdunner om de wxlaag intact te houden zoja hoeveel?

En eigenlijk ook de vraag word de wheelcleaner van PB altijd verdunt of gewoon puur gebruikt.

alvast bedankt vorr jullie reacties:)^

Peter l
 
Mijn ervaring is dat als de velgen in de wax zitten en ze zijn niet extreem vervuild dat je ze gewoon met een sopje schoon kunt maken.
Ik heb er een aparte wasmitt voor gekocht.
 
Het voordeel van een velgenwax is dat je dus GEEN velgenreiniger hoeft te gebruiken, het vuil hecht namelijk niet meer aan de velg. Een velgenreiniger gebruik je enkel en alleen als je vastzittend vuil hebt op je velg. Wanneer je velgen in de velgenwax staan kun je volstaan door je velgen schoon te maken met een sopje met de shampoo waar je ook en auto zelf mee doet en de juiste velgenborstel(s). Je hoeft dus de PB wheel cleaner in principe NIET te gebruiken, sterker nog, deze zal (deels) je wheelsealant weer verwijderen waarmee het nut van de wheelsealant te niet gedaan is 8o
 
+1:
overdaad schaad en geld ook hierin.
Ben van mening dat indien geen velgenwax aanwezig is, je best eerst gewoon sopje kan proberen, naar de chemie grijpen kan altijd nog
 
ah ok dankje:)^
en dan gewoon met Dodo Juice Born to be Mild of Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo een sopje maken en afdoen met
een spons of mit ?
maar word pb wheelcleaner wel of niet verdunt of ligt dit ook aan de vervuiling ?
 
KLIK:
Normaal=1:0 ( dus niet )
Licht=1:1 ( half / half dus )

Wat betreft wassen: zou het niet met de blinkende washmitt doen, maar met een 2e aparte ( merk etc mag je zelf bepalen ;) )
 
Inderdaad, een washmitt die je op je velgen gebruikt hebt NOOIT meer gebruiken voor de lak van je auto. Gebruik dus een oude washmitt en promoveer deze tot velgen mitt of koop een goedkope mitt hiervoor.
 
Dat is altijd lastig te zeggen, het is net zoals bij normale wax die je op je lak gebruikt, ik zou om de 6 tot 8 weken opnieuw een velgenwax aanbrengen.
 
Dat doe je toch ook niet met je normale wax op je lak? Waarom zou je het dan doen op je velgen :weetniet Je wast ze op dezelfde manier als de rest van je auto, ook met een sopje. Velgen hebben alleen wat meer te lijden dan je lak, dus iets vaker aanbrengen dan op je lak is dan het beste.