• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen klaar maken!

Frankyman92

Detailing rookie
21 apr 2012
69
0
Forummers!

Het word langzaam weer tijd om aan zomerbanden te gaan denken (echt winter is het toch niet geweest)

Elk jaar maakte ik mijn velgen goed schoon met iron x , tar x , kleien, en dan wheel sealant.

Dit jaar wil ik er echter nog een stap aan toevoegen door ze te polijsten..

Met welke cone kan ik dit doen? blauw, zwart, geel? Velgen hebben geen beschadigingen/krassen.

Zelf zat ik te denken aan blauw met pb prof pollish bijv?;-)

foto6.webp

Grtz;)

De blauwe cone en Pro. Polish zullen een werking hebben van cleaner. Je velgen worden er dus echt netjes schoon mee. Als je wilt polijsten kun je beter een middel met korrel nemen bijvoorbeeld een mild middel zoals Monello Finale of Poorboys World SSR1.0. Zelf vind ik Wheel Sealant een fantastisch product, enige nadeel hiervan is dat je de velgen eens per zo veel tijd opnieuw moet behandelen. Misschien dat een coating beter voor je werkt. Bijvoorbeeld Gyeon Q2 Rim of Nanolex Ultra Paint&Alloy sealant.

Als je een DAP hebt zou je eerst in het midden kunnen kijken wat de hardheid van de lak is
Blauw en zwart als cone doen niet zoveel, dan moet je het hebben van het polijstmiddel
In het algemeen gebruik ik minimaal Mezzo en alleen de bovenkant soms Finale om af te werken

Ik wil ook graag een cone voor mijn Phoenix wielen van VW.. Door de vorige eigenaar zitten er wat oppervlakkige beschadigingen op de spaken (niet bij allemaal) maar gek genoeg heb ik de velgen nog nooit echt gepolijst.. Ik denk dat de velgen er sowieso van op zullen knappen, ik moet er voor de zomer toch nieuwe banden op hebben, dan kan ik ze beter nu laten demonteren zodat ik overal goed bij kan en dan van het voorjaar de nieuwe banden laten monteren.

Met de dap een test spot maken zal lastig worden, aangezien de spaken al dieper liggen als de velgrand kom ik daar lastig bij.
Ik wil graag 1 cone kopen, en ze licht polijsten/schoon maken aangezien mijn velgen geen beschadigingen hebben, vandaar dat ik dacht voor de blauwe te gaan.

Ik heb ook de monello polijst middelen, dus ik kan altijd polijst middel gebruiken ;)

Voorlopig hou ik het lekker bij pb wheel sealant, eigenlijk blijft dat prima staan het hele zomer seisoen bij mij, en ik maak ze voor de lente toch elke x schoon;-)