• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen: Poorboys vs DLux voor nieuw gespoten velgen?

Ik ga de zomervelgen behandelen met de DLUX set. Kan ik met dat flesje meerdere sets coaten of is dat flesje bestemd voor 1 set velgen?

Groeten,
Guy
 
@Guy: in post#18 schrijft nicknameless dat hij een setje 17" + een setje 18" heeft gedaan .... moet dus gewoon gaan lukken dunkt me
 
Heb bij me eigen auto, de winter en zomervelgen in de Pb wheel sealant staat.( drie lagen)
En ben hier zeer tevreden over.
Bij een andere auto had ik de velgen in de D-lux,maar vind de remstof bij deze auto toch minder makkelijk te verwijderen.
Misschien dat het ook aan de remblokken ligt, maar die van mijn auto zijn toch tamelijk agressief.
Wat me opvalt is dat de velg echt superglad aanvoelt met wheel sealant.
Gister mijn zomervelgen weer gemonteerd,en gelijk weer netjes in wheel sealant gezet.
Net als mijn rode brembo's ook in de wheel sealant.
Terwijl de wintervelgen aan de binnenzijde, na 5 maanden nog steeds makkelijk schoon worden met een beetje shampoo.
 
Martin,
De wheel sealant heb ikzelf ook uitgeprobeerd op de OZ velgen die op mijn Mazda zitten. En inderdaad, superglad! Ik wil met name de binnenkant in de DLUX zetten, aangezien deze naar verwachting een langere standtijd heeft. De velgen liggen toch maar een half jaar op de auto, en, met deze winter misschien maar 5 maanden :bad
 
Beste forumleden,

De banden hebben toch enige tijd op zich laten wachten. Eigenlijk langer dan gepland. Ik heb een telefoontje gekregen dat ik ze kan komen ophalen. De velgen zelf zijn voor ca. 3 weken geleden gespoten. Nou ben ik toch aan het twijfelen geraakt of ik ze al kan behandelen met de DLUX? Ik ben/ was in de veronderstelling dat een 2 a 3 weken volstaan vooraleer de DLUX erop kan. Ik wil toch even navragen voor de zekerheid of dit zo is (volgens bovenstaande berichten), of dat ik toch nog even moet wachten? Kan me iemand verder helpen?

Gr,
Guy
 
Ik heb ook nog een vraag mijn velgen zijn zijdeglans zwart gespoten,gaan deze na het aanbrengen van een wax niet te veel glimmen? Alvast bedankt
 
@moly: ik heb mat zwart, en ik heb zelf DLUX omdat wax te veel glimt. DLUX geeft een tintje glans er overheen maar dat zie je alleen als je het weet en je ze naast elkaar legt.
 
Mijn velgen worden deze week opnieuw gespoten en gepolijst.

Kan ik hier nu onmiddellijk de PB Wheel Sealant op zetten of moet ik en tijdje wachten?

(Ik wil ze natuurlijk zo snel mogelijk onder de wagen :ja )
 
Daarvan ben ik inderdaad op de hoogte.

Maar ze zeggen dat je met een carnauba wax niet hoeft te wachten omdat de lak dan nog kan ademen.
Met een sealent wel wachten.

Maar ik weet dus niet of dit ook voor de velgen telt. Want ik ben het type dat alles goed wil bijhouden/onderhouden :weetniet
 
Ik zie vaak reacties staan waarin gesproken wordt over het probleem warmte. Ik denk dat dat er helemaal niet toe doet. De warmteafgifte naar je velgen toe valt best mee. EXP dat er "af zou smelten" en de wheelsealant die er speciaal voor gemaakt is; ik denk dat het mekaar niet veel ontloopt. Als je velgen warmer worden dan je dak of motorkap op een warme zomerdag, zou ik persoonlijk eens gaan kijken of je remmen niet aanlopen... :-b