• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen proper krijgen

vwchickie

Detailing rookie
3 jul 2012
3
0
Hey allemaal, ik zit met een vraag en geraak er maar niet uit.
Ik wil dus mijn velgen terug helemaal proper krijgen en laten blinken...
Heb al veel tips gevonden -> Dasty, Turtle wax, WD40, ...
Weet zelfs niet eens hoe ik te werk moet gaan wanneer ik het juiste product gevonden heb.
Moet ik hier ook een velgenborsteltje bij kopen? Of kan het gewoon met een emmer water en een sponske?
Omdat ik nieuw ben en nog niet zoveel van producten afweet en bij deze mijn 2dehands wagentje goed wil onderhouden,
probeer ik toch veel tips en informatie via dit forum te verkrijgen. ,^^

Iemand die me kan helpen?

Hier al een fotoke van mijn auto en zoals je zelf ziet, de velgen zien er enorm vuil uit... :s

7493831834_1b5c22992c_m.jpg
 
Begin is hier te zoeken..............

https://forum.Carclean.com/cc_topics9/Velgen-en-Banden.aspx
 
Wat enorm goed werkt is de Mequiars Wheel Brightener. Nadeel is echter dat deze alleen in 3,7 liter verpakking te verkrijgen is.
Zelf ben ik ook erg te spreken over de Bilberry al is die veel minder krachtig als die van Meq's.
 
"Sponske", mag ik daaruit afleiden dat je uit Belgisch Limburg komt? :D

Heb je geen close-up foto van een velg?
Ze zien er op zn geheel dof uit.
 
Zelf ben ik wel fan van de Spray&Rinse van Poorboys World, lekker gemakkelijk in gebruik. Ook verdund te gebruiken. Bij erg vieze velgen toch handelen i.c.m. een velgenborstel.
 
Als je het echt helemaal goed wilt doen zou ik de volgende stappen doen:

Velgen reinigen icm een velgenreiniger en de EZ detail brush en de Mothers wheel brush, vervolgens Ironx, teerverwijderaar, kleien, polijsten en in de wax zetten. Dan kan je daarna je velgen bijhouden met normale shampoo.

Ik snap dat je net begint dus ik zou in eerste instantie voor een velgenreiniger en EZ detailbrush en Mothers wheelbrush gaan. Kijk vervolgens naar je resultaat, ben je niet tevreden dan kan je de hoerboven genoemde stappen wellicht proberen.
 
Poorboys Spray & Rinse is ook erg goed. De 1 literfles wordt geleverd met een sprayer en is dus meteen klaar voor gebruik. Eerst puur gebruiken voor de ergste vervuiling, later als de helft eruit is dan aanvullen met demiwater. Na elk gebruik wel de sprayer met schoon water doorspoelen
En natuurlijk na de velgenreiniger...good 'ol Carpro IronX.

.