• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

velgen waxen

Joshua Wong

Detailing addict
26 apr 2015
80
50
Ik wil mijn velgen sealen in collinite 845 wax. Moet ik net als voor me lak mijn velgen eerst wassen en kleien? Of volstaat alleen wassen? Mijn velgen heb ik sinds aflevering van de auto paar maanden geleden constant goed onderhouden (gewassen). Moet bij het wassen een velgenreiniger gebruikt worden of volstaat shampoo met water?

Het hangt er een beetje vanaf wat je wil. Je kan gewoon wassen en dan de wax erop, maar de kans is groot dat er toch reeds ijzerdeeltjes of teer op de velgen gaat zitten ondanks dat je ze goed hebt bijgehouden. Dus kleien is altijd beter, of zelfs een product om de ijzerresten of teer te verwijderen. Maar inspecteer even eerst je velgen van dichtbij zodat je een goed beeld hebt.

Ik denk dat hier hetzelfde geldt als altijd: hoe beter de voorbereiding. hoe beter het resultaat. Dus hoe schoner de velgen hoe langer de wax zal bljiven zitten.

Jansen;n428814 zei:
Ik denk dat hier hetzelfde geldt als altijd: hoe beter de voorbereiding. hoe beter het resultaat. Dus hoe schoner de velgen hoe langer de wax zal bljiven zitten.

100% mee eens. Toevallig heb ik mijn velgen ook in de Collinite 845 staan. Ik heb ze gewassen met Lavare Shampoo en Non-Ferro, vervolgens in de 845.

Heb niet eens gekleid, zit ik me nu te bedenken. Ik verwacht dus een verminderde standtijd.

Greetz

• Leuk
Reacties: j.lipsch
Denk zonder kleien gezien je voorbereidingen 6 maanden haalbaar is spreek uit ervaring maar dan wel de vaste variant 476s=845 vloeibare ;)

als je wil waxen ,doe je beter een hgoede voorbereiding!

wetcoat is ook plezant op velgen, opsprayen , afspoelen en klaar ;-)

Een goede voorbereiding scheelt veel. Een paar jaar terug ook velgen van de auto, gewassen, velgenreiniger en vervolgens intensief met Iron-X aan de slag. Daarna gewoon in de wheelwax van autoglym gezet (en tussendoor een paar keer opnieuw in de wax). Vorige week de velgen opnieuw van de auto gehad, om ze ook aan de binnenkant van het velgbed goed te kunnen reinigen, het was nu een fluitje van een cent: gewoon wassen met een overdosis shampoo (om eventuele waxrestanten te strippen), en ik was vrijwel alle vuil al kwijt, en eigenlijk had de Iron-X alleen nut aan de achterkant van het velgbed.

Persoonlijk vind ik het kleien van velgen niet de moeite waard als je 'alleen' gaat waxen.
Na een paar weken mag je het namelijk weer herhalen aangezien de velgen best veel te verduren krijgen.
Zelf heb ik het wel gedaan, maar dat was omdat ik mijn velgen in opslag had en in een coating ging zetten.

Bij mijn andere set velgen gebruik ik altijd non-ferro en soms PBW Spray and Rinse om daarna vervolgens PBW wheelsealent aan te brengen.
Voor mij is dit dan genoeg (maar ik moet er wel bij zeggen dat ik vaak 15 min per velg bezig ben)