• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgenbed na schoonmaken weer vies

Het is wat Jan (rodders) zegt, water, vermengd met remstof wat door beweging van je klauwen loskomt.
Kijk maar eens, als je je auto laat staan na het wassen en een paar keer (met draaiende motor) geremd hebt...
Dit geeft als het goed is een soortgelijk resultaat...

roest op je remschijven doet een hoop, maar wat bij mijn velgen was dat is dat de velg gecoat wordt, vervolgens wordt de velg enkel vanaf de buitenkant in kleur gezet, gevolg is dat de binnenkant allemaal kleine spettertjes zitten waar remstof e.d. lekker kan blijven zitten, aangezien de velgen van mij aan de binnenkant toch wat oxidatie probleempjes hadden heb ik de velg aan de binnenkant opnieuw gespoten, voorzien van een paar lagen blanke lak en na het drogen helemaal glad gemaakt, gevolg was dat de problemen veel minder werden en het schoonmaken veel makkelijker, dus wellicht kun je het geheel eens schoonmaken en een glascoating proberen (q2 rim bijvoorbeeld). https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²_Rim_30ml_Q2_Rim_30kit_102612

dopestuff;n413499 zei:
als het ook echt vet aanvoelt kan het ook zijn dat je ashoes kapot is en het vet uit je homokineet tegen de velg geslingerd word (heb je dit al langer?)

Dat mag ik toch hopen van niet bij zo'n nieuwe auto. Ik geloof meer in het verhaal van water in en tussen de remmen wat bij het rijden tegen de velg geslingerd wordt. Het is herkenbaar en volgens mij niet te voorkomen. Soms spoel ik mijn velgen nog even voor de deur af im dergelijk vuil te verwijderen.

Oke, het is duidelijk ... ik ben niet de enige die hier tegen aan loopt dus. Het probleem van een wasbox is dat je de auto niet kan "drogen" met een open slang methode. Als ik de auto niet even droog rijd (klein rondje, 3 min) is ie "zeiknat" en is drogen een hele opgave. Het nadeel is dus dat de natte remvloeistoffen ed rondgeslingerd worden. Maar zoals gezegd, ik kan binnenkort bij ons nieuwe huis gewoon op de eigen oprit de auto wassen en zal dit een stuk beter gaan. Toch bedankt voor alle tips :)

LB;n413649 zei:
Dat mag ik toch hopen van niet bij zo'n nieuwe auto. Ik geloof meer in het verhaal van water in en tussen de remmen wat bij het rijden tegen de velg geslingerd wordt. Het is herkenbaar en volgens mij niet te voorkomen. Soms spoel ik mijn velgen nog even voor de deur af im dergelijk vuil te verwijderen.
De een noemt een tweedehands ook nieuw...

Hier ook een Octavia rijder, maar ik herken het probleem niet. Mogelijk dat er sprake is van oud plaklood alhoewel dit onlogisch lijkt. Of een scheur in je stofhoes als de vervuiling zeer vettig aanvoelt. Ik heb zelf met mijn Teron (17") velgen hier geen last gehad.

Mooie kleur btw..!

Robert

Stuurhoes is het zeker niet aangezien het bij alle vier de velgen het geval is.

Let wel, het is de combinatie van een hogedrukreiniger gebruiken en vrijwel direct daarna "droogrijden" ... als ik de auto gewoon laat drogen is er niks aan de hand.

Ik denk ik dat het simpelweg komt door het feit dat het zaakje nat is bij de remschijven ed en door de centrifugale krachten het op de velgen terecht komt.

Wat je op die foto ziet is inderdaad restanten van het plaklood, dit wordt nog hersteld door de dealer.