• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgenreinigen

QuoreSportivo

Detailing addict
11 aug 2020
78
50
Beste mensen,

omdat ik een hoop van dit Forum leer en er naast mij vele anderen zullen zijn heb ik me even gewaagd aan een velgenreiniger test.

de reden van de test;
opzoek naar een goede spray en rinse velgen reiniger.
op dit moment gebruik ik Custom Wheel Cleaner van Autoglym, gerust naar behoren maar vind het product redelijk duur en helemaal als je alle velgen er mee in zou sprayen.
ik spray doorgaans dus alleen wat product op mijn microfiber velgen reiniger
na wat reviews te hebben gelezen zowel internationaal als internationaal heb ik besloten om Autofinesse Imperial te bestellen, deze was in de aanbieding in 5 liter versie waardoor ik hem zelf kan mengen.

hoe ga ik testen?
1 velg met alleen water afspuiten en later met custom wheel cleaner op borstel en kwast aanpakken.
1 velg insprayen met Autoglym Multiwash 1:4, afspuiten en daarna multiwash op de borstel/kwast spuiten om aan te pakken
1 velg insprayen met Autofinesse imperial 1:2, afspuiten en later de borstel/kwast insprayen met imperial 1:2 om vervolgens de rest aan te pakken.
1 velg insprayen met autofinesse imperial 1:10, afspuiten en later de borstel/kwast insprayen met imperial 1:10 om vervolgens de rest aan te pakken.

de kosten berekening laat ik achterwege omdat CarClean niet van elk merk de "prof" versie in het assortiment heeft. (5L)
zo kan ik dus ook geen realistisch beeld creëren

zoals wel te verwachten was, was de velg die ik niet heb laten "soaken" wat vuiler na alleen afspuiten als de rest.
daarna met Custom Wheel Cleaner is deze aardig opgeknapt maar er blijft in de ring aardig vervuiling zitten, denk dat dit ingebrande remstof is.


de velg die was ingesprayed met Multiwash werd na het spuiten wat schoner, heb wel het idee dat multiwash op de borstel zelf minder deed als de Custom Wheel Cleaner.

de velg ingespoten met Imperial 1:2, deed naar verwachting het meeste na afspuiten, moet wel zeggen dat er nog aardig vervuiling op zat (viel me eigenlijk beetje tegen) banden maakte daarentegen wel beter schoon als met alleen multiwash. de 1:2 schuimde op de microfibre velgenborstel net zo goed als de Custom Wheel Cleaner

de velg ingesprayed met Imperial 1:10, deed niet heel erg onder voor het insprayen met 1:2 maar wel een beetje. het schoonmaken van de band ging net zo goed als met 1:2.
het opspuiten op de borstel schuimde wel aanzienlijk minder en had het idee dat dit minder reinigende capaciteit had.

conclusie;
bij elke manier van reinigen van de velg bleef er ongeveer hetzelfde residu in de binnenring staan.
1:10 deed bijna net zo veel als 1:2 bij het insprayen en afspuiten, voortaan spray ik de velg dus in met 1:10.
1:2 schuimde net zo goed als de Custom Wheel Cleaner op de velgenborstel en had een betere reiniging als de 1:10 voortaan spray ik dus 1:2 op de velgen borstel.

ik sta altijd open voor nieuwe ideen o.i.d. dus schroom niet te reageren,
hopelijk vinden jullie het wat.
 

Bijlagen

  • 20210102_130611101_iOS.jpg
    20210102_130611101_iOS.jpg
    419,3 KB · Weergaven: 122
  • 20210102_140510514_iOS.jpg
    20210102_140510514_iOS.jpg
    108,6 KB · Weergaven: 87
  • 20210102_140525186_iOS.jpg
    20210102_140525186_iOS.jpg
    221,2 KB · Weergaven: 117
  • 20210102_140540061_iOS.jpg
    20210102_140540061_iOS.jpg
    159,5 KB · Weergaven: 91
  • 20210102_140607480_iOS.jpg
    20210102_140607480_iOS.jpg
    235,4 KB · Weergaven: 101
  • Leuk
Reactions: Timm
Heb zelf de Autoglym wheel cleaner gebruikt gehad, niet echt tevreden ervan.
Overgeschakeld naar P&S Brake buster, hier ben ik heel tevreden van. prijs/kwaliteit top!
Imperial van AF heb ik ook staan maar nog niet in gebruik genomen.

Die zwarte puntjes krijg je vaak niet weg met "gewoon" een velgenreiniger, als deze echt ingebakken zitten in je vernislaag, dan heb je een iron remover nodig.