• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verandering van producten

Dus als ik de s3 koop kan ik eigenlijk alle lakken aan en met de s17/s20 niet.
Met de s3 zit je dus altijd safe.
Ik zie dat de reacties wat verschillen, maar ikzelf gebruik de S3 + S30 en geen andere stappen ertussen. Zowel bij mijn DAP als mijn Rupes 21 (<-- Deze corrigeert en finished een stukkie strakker) kom je met S3 al tot een behoorlijk strak resultaat. Dit is te wijten aan de afbrekende korrel die niet alleen kleiner wrd zoals de meeste korrels, maar uiteindelijk uitelkaar valt in meerdere kleine korrels en dit zorgt voor dat strakkere resultaat. (Meer fijnere korrels versus grote korrels die kleiner worden)

Het doorwerken van de korrel is dus belangrijk om aan de finish te werken.

Dusdanig zachte lakken waarbij ik met 1 pass al de boel gecorrigeerd heb en bij één hit dus al teveel lak weggehaald zou hebben, die moet ik nog tegenkomen. Maaar... Ik kan mij voorstellen dat als de lak zichzelf wel hééél makkelijk laat corrigeren, dat je inderdaad met een S17 of iets dergelijks kan starten.

Persoonlijk zie ik nagenoeg het verschil tussen de S30 en S40 niet eens meer, dus of het zin heeft ze beide te kopen....
Het zal waarschijnlijk aan mijn Rupes 21 liggen, maar ik zie na de S3 geen progressie meer als ik hem opvolg met S30. Bij de DAP word dit ook al lastig zichtbaar.



Greeeetz
 
Zluytr waarom verkies je de s30 en niet de s40?
Ik heb nog wat rondgeneust en de s40 zou een diepere glans geven en is geschikter voor donkere wagens.

Misschien een kwestie van smaak. Maar sowieso vind ik van alle polijstmiddelen die ik ooit geprobeerd heb S30 het fijnste verwerken. Er zit in mijn beleving net iets meer correctie in dan S40.

En als je een diepere glans wil voor op donkere lakken kan je in mijn ogen beter een rondje Rupes wit pakken.