• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verandering van producten

Samo

Detailing rookie
18 mrt 2017
15
15
36
Hoi,

Momenteel werk ik met megs m105 en m205 maar zou graag eens scholl concept proberen.
Maar welke 2 moet ik kopen als vervanging van de m105 en m205.
Ik heb keus uit de s17 of de s3gold en als finish de s30 of de s40.
Iemand ervaring mee?

Thanks
 
Ervaringen genoeg op dit forum wat betreft Scholl. Zelf ook een tevreden gebruiker ervan. Ik zou als compound de S3 nemen. Deze finished al erg mooi voor een compound en voor de M205 zou ik de S40 nemen.

Als tussen stap zou je de S17 maar ook de S20 kunnen nemen. Persoonlijk vind ik de S17 niet zo geweldig verwerken.
 
De s17 en s20 is meer bedoeld om eens iets bij te werken enzo.
Maar waarom de s40 en niet de s30?
 
Het is maar net wat je wilt. Ik vind zelf de S40 op een oranje Scholl pad net dat beetje meer glans en reflectie geven.

5bea3b66fb4715121b6abfa0eb48512e.jpg
 
Daarom dat ik de mening van de mensen vraag om te zien welke zij liever verkiezen en waarom.
 
@Samo ,wat voor merk auto wil je gaan polijsten?
Ik deel de mening/visie van @tembaco maar S3 is op een Toyota vaak overkill terwijl op bepaalde types Bmw S3 bittere noodzaak is.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Momenteel een ford c max van een buur. En als dat meevalt mijn bmw 1 serie en dan nog een citroen c1.
 
Ford heeft redelijk zachte lak (hebben zelf ook een C-max) de BMW is waarschijnlijk hard en Citroën is middel tot zacht.

Met bv de Scholl producten zal je zeker uit de weg kunnen.
 
Ford/Citroën zal S17 of S20 waarschijnlijk genoeg correctie leveren.
BMW kan keihard zijn maar bv de F modellen kunnen ook medium qua harde lak zijn.
 
Dus als ik de s3 koop kan ik eigenlijk alle lakken aan en met de s17/s20 niet.
Met de s3 zit je dus altijd safe.
 
Voor een BMW gebruik meestal de combi S3 -S30

S17-20 zal voor een zachtere lak eerdere de zwaarste stap zijn!

Maar hier moeten we natuurlijk wel even bij vermelden dat elke lak anders is, en dat je dit soort dingen nooit van te voren kan bepalen.

Een tijdje geleden heb ik de aygo van mijn schoonmoeder gedaan, en hierbij had ik genoeg aan alleen S30. Dit was voldoende correcte en naar wens gefinished. Zo kan het dus ook ;)
 
Zluytr waarom verkies je de s30 en niet de s40?
Ik heb nog wat rondgeneust en de s40 zou een diepere glans geven en is geschikter voor donkere wagens.
 
Zelf ook een groot fan van Scholl polijstmiddelen en de pads.

S3, S17, S30 en S40 pasta's
Paarse, blauwe, oranje pads.

De finish van S3 i.c.m. paarse pad is zo verschrikkelijk strak, je zou er bijna niets meer aan doen, tot je er een lamp op zet, dan zie je nog een licht waasje. Deze is prima na te behandelen met S17 en oranje pad.

Picframe.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Blade