Zuur is idd niet bevorderlijk voor blank alu.
Aluminium is van zichzelf een heel "open" en poreus materiaal, maar dmv van verdichten word dit dus meer gesloten gemaakt, wat ook de glans merkbaar ten goede komt, vuil enz. pakt iets minder goed op verdichte wielen.
Dus kun je nagaan wat dit op een normaal gepolijst wiel had gedaan, ik heb zelf ook gewoon gepolijste velgranden, en ik weet hoeveel werk het is om ze mooi te krijgen en te houden, dus ik kan me goed voorstellen dat je hier niet blij van word.
Zou je ze nu weer gaan polijsten, dan word het verdichte logischerwijs teniet gedaan idd, omdat de oppervlakte structuur weer wat meer "open" gaat staan.
Opnieuw verdichten lijkt me ook een kostbare zaak, ik zou de grote vlakke voorkant denk ik opnieuw polijsten tot alle sporen van je foto's weg zijn, en dan een aantal lagen CQuartz aanbrengen.
Mijn velgranden staan na wat overleg met CC in 4 lagen CQuartz (ja 4, zie hierboven poreus materiaal) getopt met een goeie wax, en dat gaat qua water- en vuilafstotendheid beter dan alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd.
Het is niet perfect, je merkt wel dat het vuil zich beter hecht dan op lak (lees wederom: oppervlak is poreuzer, dus iets ruwer dan lak), maar als je dat in acht neemt, denk ik dat het een prima oplossing is.
Om de dag even vlug een washmitt er door is afdoende om ze netjes te houden. Wasboxen laat ik bewust links liggen, het water wat men daar gebruikt vlekt op 1 of andere manier altijd.