• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verdichte velgen schoonmaken met Smartwax Blue-B-Gone

Das cker, bij alu op mijn brommerts helpt het als een droom (alu handels, naven, voorvoork etc.). Het is een beetje alchemie lijkt het wel dat Belgom. Je smeert het wrijvend op, het wordt zwart en dan weer goed wrijvend afvegen. Ik gebruik het ook wel eens op de dremel met polijst opzetstukje bij hardnekkige vervuiling, heel voorzichtig met lichte druk inpolijsten en met een doek uitwrijven. Meestal bling als resultaat!
 
Belgom is inderdaad goed spul gebruik het voor de uitlaten van mijn motor.
Alleen net wat je ze zegt het polijst en de velgen zijn verdicht normaal gesproken kun je dit beter niet polijsten want de glans word dan minder.

De zuren van de schuinlans heeft er ingevreten
 
Zuur is idd niet bevorderlijk voor blank alu.

Aluminium is van zichzelf een heel "open" en poreus materiaal, maar dmv van verdichten word dit dus meer gesloten gemaakt, wat ook de glans merkbaar ten goede komt, vuil enz. pakt iets minder goed op verdichte wielen.

Dus kun je nagaan wat dit op een normaal gepolijst wiel had gedaan, ik heb zelf ook gewoon gepolijste velgranden, en ik weet hoeveel werk het is om ze mooi te krijgen en te houden, dus ik kan me goed voorstellen dat je hier niet blij van word.:sob:

Zou je ze nu weer gaan polijsten, dan word het verdichte logischerwijs teniet gedaan idd, omdat de oppervlakte structuur weer wat meer "open" gaat staan.
Opnieuw verdichten lijkt me ook een kostbare zaak, ik zou de grote vlakke voorkant denk ik opnieuw polijsten tot alle sporen van je foto's weg zijn, en dan een aantal lagen CQuartz aanbrengen.

Mijn velgranden staan na wat overleg met CC in 4 lagen CQuartz (ja 4, zie hierboven poreus materiaal) getopt met een goeie wax, en dat gaat qua water- en vuilafstotendheid beter dan alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd.
Het is niet perfect, je merkt wel dat het vuil zich beter hecht dan op lak (lees wederom: oppervlak is poreuzer, dus iets ruwer dan lak), maar als je dat in acht neemt, denk ik dat het een prima oplossing is.

Om de dag even vlug een washmitt er door is afdoende om ze netjes te houden. Wasboxen laat ik bewust links liggen, het water wat men daar gebruikt vlekt op 1 of andere manier altijd.
 
@Eelco:Klopt helemaal jouw verhaal,alleen vaak gepolijste velg doen ze meestal nog wel een blanke laklaag over voor eventuele bescherming.
Dat zit er bij mijn velgen niet op
Schoonmaken+bijhouden is een crime maar dat wist ik vantevoren maar ja geen probleem voor mij.

Opnieuw verdichten is inderdaad een kostbare zaak,en de zaak waar ik het laten doen hebben nu dus ook vakantie.
Misschien de randen gepolijst laten en de center in een kleur.
 
Blanke lak op gepolijst alu is bijna altijd alleen fabriekaf.
Grote nadeel is dat dit niet hecht (de lak heeft meer structuur nodig, hecht niet op gepolijst oppervlak) waardoor je zeer snel corrosie of andere schades gaat zien die ONDER de blanke lak zitten.

Verder ben ik het eens met Eelco, lekker polijsten die hap, zal na de verdichting een eitje zijn ;)
 
HET spul voor verdichte wielen is S100,
maar stroevemotorsport gebruikt volgens mij ook blue-b-gone voor verdichte wielen.
 
Gerjan van Stroeve had mij toen ook blue-b-gone gedaan maar was hier niet echt fan van.
Omdat dit een polijstende werking had ook had hij klanten die ze met All Metal ploish schoonmaakten met volle tevredenheid.

Alleen waarom snap ik niet ,omdat je laat de velgen hoogglans verdichten en gaat daarna weer polijsten dan kun je net zo goed niet verdichten.
Omdat verdichten toch veel meer glans heeft dan gepolijste velgen.

Toen mijn velgen nog goed waren en na de behandeling van PB prof polish in combinatie met de Wheel sealant was hij onder de indruk
 
S100!

heb zelf verdichte randen en zaten hardnekkige vlekken in van de vorige eigenaar.
het heeft wel even tijd nodig en rustig met een zachte mf doek uitpoetsen en desnoods een blauwe cone.
 
Heb 1 velg nu met een DAP 900 ,witte pad en All Metall Polish behandeld en de vlekken eruit gekregen.

En heb kunnen regelen als ik ze alle 4 zo aanlever dat hij ze gatis de laatste stap wil verdichten om de glans weer terug te krijgen.
 
nav de tip om Alu van Belgom te bekijken:
Dan_The_Desmo;291323 zei:
Nee dat niet,het is opzich hetzelfde als All metall polish maar kan het altijd proberen want niet geschoten is altijd mis.

Ik ben eens in de gelegenheid geweest om de schuurkrasjes van de Belgom en de Meg's All Metal Polysh onder de microscoop te bekijken maar dan zie je duidelijk dat Belgom toch veel grover is dan de Meg's.
 
Gisteren de velgen opgehaald ,heb ze toch weer laten verdichten en zijn strakker geworden dan de eerste x .
DSC03625.jpg


DSC03637.jpg
 
@all: ben er blij van dat ik ze toch opnieuw heb laten verdichten,stond op het punt ze te verkopen na de beruchte schuimlans.

@Blackpassat: thanks de wasbox zullen ze niet meer zien deze x