Grappig verhaal, en toeval bestaat niet denk ik soms. Ging vrijdag met mijn nichtje (nou ja, van 36) een avondje stappen/bijpraten, ze zag mijn auto, en begon over... de verf. Ik was efkes verbaasd, totdat ik me herinnerde dat ze 9 jaar bij Dupont heeft gewerkt. Ze (om te lachen) keurde mijn verf af omdat het van PPG was, en kon me perfect uitleggen wat base coat/clear coat was, de historiek, de innovaties van Dupont, en de opleidings-week waar ze haar eigen auto aanbood om te laten herspuiten in het paars metallic als "opleiding" voor de nieuwe werknemers in de autolak afdeling (of een nieuwe verf, dat weet ik niet meer zeker). Helaas deden ze alleen de buitenkant, dus zodra je de deur opendeed... juist ja. 
Dat van die 30 dagen wachten wist ze ook natuurlijk (ze ging ook meteen ruiken met haar neus bovenop de lak...), maar hoe groot is de kans? Ik had haar door omstandigheden 30 jaar niet gezien... Ze snapte in ieder geval hoe blij ik was met de lak, en moest toegeven dat het eigenlijk/misschien/wellicht/vooruit dan maar perfect gedaan was. Voor PPG verf dan.
Spuiter nog even bezocht, en gedagdroomd over het 3M Trizact systeem van 1500 tot 5000 grit droog of damp sanding om er écht een spiegel van te maken, maar duur, en eigenlijk ook overkill voor dit soort auto. Dat doe je eerder bij een echte old-timer van waarde, of Lambos, Ferraris etc. Hij zei: wacht maar tot we er nog eens goed zijn overgegaan met de DA, de Gyeon Prime, en dan de coating erop. Het zal'm niet veel schelen.
PS: bestaan er ontwenningsklinieken voor detailing-verslaafden? Asking for a friend...
Dat van die 30 dagen wachten wist ze ook natuurlijk (ze ging ook meteen ruiken met haar neus bovenop de lak...), maar hoe groot is de kans? Ik had haar door omstandigheden 30 jaar niet gezien... Ze snapte in ieder geval hoe blij ik was met de lak, en moest toegeven dat het eigenlijk/misschien/wellicht/vooruit dan maar perfect gedaan was. Voor PPG verf dan.
Spuiter nog even bezocht, en gedagdroomd over het 3M Trizact systeem van 1500 tot 5000 grit droog of damp sanding om er écht een spiegel van te maken, maar duur, en eigenlijk ook overkill voor dit soort auto. Dat doe je eerder bij een echte old-timer van waarde, of Lambos, Ferraris etc. Hij zei: wacht maar tot we er nog eens goed zijn overgegaan met de DA, de Gyeon Prime, en dan de coating erop. Het zal'm niet veel schelen.
PS: bestaan er ontwenningsklinieken voor detailing-verslaafden? Asking for a friend...