• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verf, en onze hond heet toeval.

Wide-O

Detailing guru
16 jun 2019
343
115
Grappig verhaal, en toeval bestaat niet denk ik soms. Ging vrijdag met mijn nichtje (nou ja, van 36) een avondje stappen/bijpraten, ze zag mijn auto, en begon over... de verf. Ik was efkes verbaasd, totdat ik me herinnerde dat ze 9 jaar bij Dupont heeft gewerkt. Ze (om te lachen) keurde mijn verf af omdat het van PPG was, en kon me perfect uitleggen wat base coat/clear coat was, de historiek, de innovaties van Dupont, en de opleidings-week waar ze haar eigen auto aanbood om te laten herspuiten in het paars metallic als "opleiding" voor de nieuwe werknemers in de autolak afdeling (of een nieuwe verf, dat weet ik niet meer zeker). Helaas deden ze alleen de buitenkant, dus zodra je de deur opendeed... juist ja. :p

Dat van die 30 dagen wachten wist ze ook natuurlijk (ze ging ook meteen ruiken met haar neus bovenop de lak...), maar hoe groot is de kans? Ik had haar door omstandigheden 30 jaar niet gezien... Ze snapte in ieder geval hoe blij ik was met de lak, en moest toegeven dat het eigenlijk/misschien/wellicht/vooruit dan maar perfect gedaan was. Voor PPG verf dan. ;)

Spuiter nog even bezocht, en gedagdroomd over het 3M Trizact systeem van 1500 tot 5000 grit droog of damp sanding om er écht een spiegel van te maken, maar duur, en eigenlijk ook overkill voor dit soort auto. Dat doe je eerder bij een echte old-timer van waarde, of Lambos, Ferraris etc. Hij zei: wacht maar tot we er nog eens goed zijn overgegaan met de DA, de Gyeon Prime, en dan de coating erop. Het zal'm niet veel schelen.

PS: bestaan er ontwenningsklinieken voor detailing-verslaafden? Asking for a friend... :eyes:
 
@Wide-O : zeg tegen je "vriend " dat het een verloren zaak is.. er bestaan geen medicijnen of andere middeltjes tegen zijn verslaving.. het enige wat enigzins helpt is alle dagen zijn (rode) auto te verwennen .. er bestaan wel clubjes en internetfora waar deze verslaafden elkaar moed inspreken en elkaar proberen te troosten als ze 1 of andere actie zijn misgelopen.. een schouderklopje en wat bemoedigende woorden doen veel...
Een plaats waar heel veel verslaafden deugddoende hesteltherapie vinden bevindt zich in Berkel en Rodenrijs.. daar zijn mensen die zijn opgeleid om zwaar verslaafden te helpen en te behandelen... succes voor je "vriend"
 
Dank voor je begrip. Ik euh mijn vriend heeft het moeilijk, en dan is een bemoedigend woord altijd balsem op de wonde.

Ik moet toch Ik zal mijn vriend eens naar B&R sturen, hij koopt er al een tijdje spullen geloof ik, stiekum vanop afstand, dus misschien moet hij eens op de koffie daar. Ik zal hem ook een adresje sturen van een mede-verslaafden forum - die begrijpen elkaar tenminste. Het begon zo stom. Hij zat eerst met een krasje of zoiets. In juni of juli denk ik. En toen, voor ie het wist, man man man. En de buren... dat meewarig met hun hoofd schudden, het is zo zielig voor hem. Z'n vrouw in alle staten vanwege het geld dat zo'n verslaving kost, het is een eindeloze spiraal van middelengebruik- en misbruik. :confused: Staan ook overal waarschuwingen op met doodskoppen en zo, hij is al met maskers bezig, handschoenen, gewoon niet menselijk meer.

Dank voor je wijsheid. :innocent: