Hallo iedereen,
Over twee weken heb ik een klus staan om een BMW 5-serie uit 2005 volledig te polijsten en te waxen. Heb helaas geen foto's van de wagen.
Nu heb ik een aantal vragen:
1. De auto heeft over de gehele lengte verfspettertje of iets van dien aard. Op de ruiten kun je deze met de nagel zo verwijderen, maar hoe kan ik dit het beste op de lak aanpakken?
- WD40
- Klei
- Thinner
- Wasbenzine
- Terpentine
- Oblitarate Tar Remover (Autofinesse)?
2. Ik krijg overal te horen dat BMW harde lakken heeft. De auto heeft nogal aardig wat swirls, wat zijn daarvoor goede combi's?
Ik heb het volgende staan:
- DAP 900
- Wol, Geel, Oranje, Groen (heavy), Wit, Groen (light)
- Monelle (Inizio, Mezzo en Finale)
- PB (SSR3, SSR 2.5, SSR 2, SSR 1)
- Meguiars (105)
(Streven is 80% - 90% correctie en wat is een zwaardere combi: Inizio op wol of de M105 op wol)
3. Hoe vaak moet ik de pads eigenlijk uitwassen voor ze verzadigd raken?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Over twee weken heb ik een klus staan om een BMW 5-serie uit 2005 volledig te polijsten en te waxen. Heb helaas geen foto's van de wagen.
Nu heb ik een aantal vragen:
1. De auto heeft over de gehele lengte verfspettertje of iets van dien aard. Op de ruiten kun je deze met de nagel zo verwijderen, maar hoe kan ik dit het beste op de lak aanpakken?
- WD40
- Klei
- Thinner
- Wasbenzine
- Terpentine
- Oblitarate Tar Remover (Autofinesse)?
2. Ik krijg overal te horen dat BMW harde lakken heeft. De auto heeft nogal aardig wat swirls, wat zijn daarvoor goede combi's?
Ik heb het volgende staan:
- DAP 900
- Wol, Geel, Oranje, Groen (heavy), Wit, Groen (light)
- Monelle (Inizio, Mezzo en Finale)
- PB (SSR3, SSR 2.5, SSR 2, SSR 1)
- Meguiars (105)
(Streven is 80% - 90% correctie en wat is een zwaardere combi: Inizio op wol of de M105 op wol)
3. Hoe vaak moet ik de pads eigenlijk uitwassen voor ze verzadigd raken?
Alvast bedankt voor het meedenken.