• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verkleurde lak door zon bij een oldtimer (MG B uit 1979), wat is de oplossing?

jays88

Detailing rookie
7 feb 2010
17
0
Hoi Allemaal,
Net nieuw op dit forum, zal mezelf snel nog even voorstellen in het andere topic ,^^
Heb een probleem met de lak van mijn oldtimer waar ik al een lange tijd mee rondloop zonder oplossing. Ik heb een rode MG B uit 79 die afkomstig is uit Florida dus nogal eens is blootgesteld aan de zon, en dat is nogal te zien. De lak heeft (vooral op de vlakke delen) allemaal doffe witte plekken. Heb de auto meerdere malen gepoetst maar maakt maar een klein beetje verschil (al verschillende soorten poets geprobeerd). Heb de auto al een keer naar een poetsbedrijf gebracht en daar is ie dan ook gepolijst etc. De lak zag er daarna perfect uit maar na een paar regenbuien (paar weken o.i.d) was de lak weer als voorheen. De mensen van het poetsbedrijf wisten ook niet wat ze er mee aanmoesten (wel 150 euro lichter :no ) en zeiden dat ik m maar moest gaan overspuiten!

Heeft iemand hier een soortgelijk probleem of een goed idee van wat ik kan doen om dit probleem te verhelpen??
Mocht er interesse zijn kan ik foto's uploaden van de vlekken in de lak op de auto.

Gr. Jeroen

Ga er morgen ochtend even foto's van maken. Maar hopen dat iemand er iets vanaf weet. Heb geen zin in overspuiten :auw

jays88 zei:
Heb de auto al een keer naar een poetsbedrijf gebracht en daar is ie dan ook gepolijst etc. De lak zag er daarna perfect uit maar na een paar regenbuien (paar weken o.i.d) was de lak weer als voorheen. De mensen van het poetsbedrijf wisten ook niet wat ze er mee aanmoesten (wel 150 euro lichter :no ) en zeiden dat ik m maar moest gaan overspuiten!

je moet allereerst je geld terugvragen.

grote kans dat de rode pigment door de vele zon in Florida gewoon verdwenen is, verkrijt heet dat.
dan is overspuiten de enige optie

ik wil er wel eens naar kijken, grote kans dat ik wel een product heb dat de rode kleur minstens een jaar ook rood blijft...nee geen verf ;)

is de wagen gewoon rijdbaar?

He Harold,
Geld terug vragen heb ik destijds geprobeerd maar waren ze niet van gediend. Kon ik ook niet veel tegen inbrengen.
Verder is de auto eigenlijk in perfecte staat (geen roest of rot o.i.d.). Hij rijd ook prima!
Wat voor spul heb jij staan dan? Klinkt als een magisch wondermiddel :lol Wat mij betreft mag je er naar kijken hoor.
Heb in ieder geval al ff een link met een foto toegevoegd zodat het probleem misschien wat duidelijker word.

Lak MG B rood

Iemand anders nog suggesties?

Hier een keertje langskomen:-" Staat hier een Blauwe MGB uit Dallas in de garage. 1e eigenaar en in perfecte staat. Lak heeft ook aardig wat zon gezien maar hij is nog mooi diep blauw. Probleem met rood is dat het op ten duur weer terug komt. Je zal het dus altijd bij moeten houden. Hier zijn echter goede producten voor te krijgen. Hier wat foto's van een Mercedes die ik recent gedaan heb:
IMG_2884.webp

IMG_2887.webp

IMG_2915.webp

Zooo, dat ziet er heel goed uit! Je ziet echt een goed verschil. Hoelang blijft dat ongeveer zitten totdat je de lak weer opnieuw moet behandelen?
Probeer zelf nu telkens verschillende producten uit om maar een goeie te vinden maar niks helpt. Wat voor spul zou je aanraden voor een rode lak die door de zon is verweerd?

Hoever ben je met de foto's, ben daar wel benieuwd naar, zal vanavond een paar foto's plaatsen van een starletje behandeld met M83 en M80 van Meguiar's

Mmm weet ik eigenlijk niet of het iets met kalk te maken heeft. Het lijkt erg op van die vlekken die in je lak komen als er regendruppels te lang op de auto liggen. De vlekken op mijn auto zitten echter in de lak i.p.v. erop lijkt het wel. Was van plan om Autoglim te gaan proberen icm 'n sealer.

even een testspot doen met een detailerspray of iets dergelijks..?
als de vlekken er dan uitgaan zijn t wel kalkvlekken..?! (of denk ik te kort door de bocht..?! )

kalkvlekken; heeeeele licht polish (of chemische polish/paintcleaner)
kleurpigment; voor korte termijn oplossing: schurende polish
voor lange termijn: spuiten
correct me if I'm wrong... :schaam

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
17
Weergaven
3K