• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verlegen vraagje Wieldoppen

K.Siepel

Detailing rookie
29 jan 2015
21
0
35
Hallo

Ik zou het haast niet durven vragen maar

Zou het veel zin hebben om NIEUWE wieldoppen goed in de wax zetten ?
I.V.M.
Verkleuring
viezigheid
alvast bedankt

Uiteraard heeft dat zin.
Het vuil zal zich moeilijker hechten en als het hecht dan grotendeels aan de wax.
En de wax was je er beetje bij beetje af, met vuil en al.

Overigens is een coating nog mooier
Daaraan hecht vuil nog minder en de coating is beter bestand tegen weersinvloeden.

Als je de doppen gaat schoonmaken maak het vuil dan eerst vettig
Daardoor komt het los en zal een ontvetter het makkelijker afvoeren.

Hey Hallo,

Ik denk als jij gewoon een wax op je wieldoppen zet, deze inderdaad de nodige bescherming krijgen. Dit vergemakkelijkt het wassen, bied eventueel wat UV-bescherming, etc.

Heeft het zin; JA
Heeft het veel toegevoegde waarde; Misschien, blijven toch maar gewoon goedkope plastic doppen.

- Het kan geen kwaad om wieldoppen in de wax te zetten.
- Kost bijna geen tijd.
- Vervuiling hecht minder.
- Makkelijker wassen
- UV-bescherming tegen verkleuring.
- ...

Greetz

Mmmm zou graag advies willen geven maar alles is al gezegd....

al zou ik denk persoonlijk voor een sealant kiezen, gezien wieldoppen niet zo extreem warm worden heb je geen velgenwax nodig, en denk ik dat je met colli of een sealant de langste bescherming haalt, op een coating na maar dan zijn 1x per jaar nieuwe doppen goedkoper :-D

"" Heeft het zin; JA
Heeft het veel toegevoegde waarde; Misschien, blijven toch maar gewoon goedkope plastic doppen."

Dat hangt ervan af welke je wilt hebben. Originele wieldoppen van het merk zelf, daar ben je toch een mooi bedrag aan kwijt... ;)

Ik heb ooit 4 nieuwe mercedes wieldoppen gekocht (origineel) maar goedkoop was dat niet helaas.
wel waren dit stalen wieldoppen met gelakt center, maar ook de plastic doppen zijn origineel duur maar van betere kwaliteit dan halfords doppen.
Quantoxx lelijke wielen (zowel staat als model) maken de auto ook niet echt af vind ik persoonlijk, dan maar mooie doppen...met bescherming tegen vuil uiteraard...

• Leuk
Reacties: Soepergrover
Ben ik het wel mee eens... Beter knappe doppen dan lelijke/ beschadigde velgen.