• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verlengen slang van Monello Maestro

MTyn

Detailing guru
29 aug 2010
660
150
Is de slang van een Monello Maestro te verlengen?
Losse langen van 5M zijn verkrijgbaar bij CC maar bestaat er een koppelstuk? En kan de Maestro 10M slang aan?

Langere slang is hier wel wenselijk om de Maestro IN de garage te zetten.. vanwege klachten over de herrie ervan van medebewoners. :confused:
De druk kan wel omlaag gaan met langere slang volgens CC maar er is momenteel geen langere slang verkrijgbaar en losse koppelstukken ook niet.
Ben zelf nog zoekende naar manier om 2 Maestro slangen goed te kunnen koppelen. Is afwijkende slangmaat en moet best wat kunnen hebben. En nee, wil geen ducttape oplossing.

Soepel neopreen aansluitsnoer zit er hier al aan.

Binnen is het mooist. Zelf was ik de auro regelmatig op zondag ochtend. Staat de HD ook achter de garagedeur. Scheelt een heel eind. Ik wil niet dat een ander veel last heeft van mij op zondag, andere kant de buurt gaat wel structureel bladblazen , maaien en hout zagen enz op zondag terwijl zaterdags niks doen. Herrie waar ik de hele weel al is sta en daardoor best wel een hekel aan heb op zondag. Uiteindelijk sta je er altijd in. Ik weet jou situatie verder niet, maar geluid wat binnen blijft, veroorzaakt minder (over)last.

Ik kan bij mijn bouwstofzuiger het verloopstuk in een oude stofzuigerslang douwen. Ken mensen die verlopen hebben gemaakt van plastic buis. Verwarmen en vormen.

Ik heb wel eens gelezen over een compressor buiten ik een kist. Bekleed met geluidsisolatie of tapijt oid. Ventilatie gaten erin. 100% geluidsproof nee, dempend tot acceptabel niveau. Wellicht klein (munitie)kistje een oplossing.

Denk dat het geluid van de motor zelf niet eens het meeste is. Zelf heb ik hem ook en loop er gewoon mee om de auto heen. Als je bij kieren komt is het geluid hard. Ik gebruik dan ook alleen het brede mondstuk is ietsjes minder hard. En ja als de buren er last van hebben moeten ze dat maar aangeven. En wat je zelf al zegt ook zij maken wel eens herrie en je bent geen uur bezig met de blower.

Een langere slang zou misschien wel wat schelen maar niet het meest denk ik.

• Leuk
Reacties: Jansen
Dat is inderdaad vervelend als je buurt erover klaagt.. zoals @schaef het al zegt als je op bepaalde plekken komt, wordt het geluid harder. Zelf gebruik ik altijd het ronde eindstuk, ik vind die brede simpelweg niet prettig.

Misschien kun je eens informeren wat het precies is wat ze stoort? Het geluid van de motor of juist als je b.v. bij kieren komt?

• Leuk
Reacties: schaef