• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verlichting op statief

Bikkel

Detailing guru
23 okt 2014
1.635
173
53
Berkel en Rodenrijs
Weet niet of het in het goede topic staat, maar wist even geen beter topic.

Ik ben aan het uitzoeken / zoeken naar ledlampen op statief, en dan wel die echt licht geven.
Dus meer als 8000 lumen per lamp. De buurt zal zeggen mag het wat minder.
Geen gamma kwaliteit, maar bij de elektrogroothandel vandaan.


Zijn er mensen die ook interesse hebben hierin?
 
8000 lumen per lamp lijkt me wel heel veel, hoe kom je aan deze waarde? (en waarom niet 7500 lumen of 10.000 lumen, om maar iets te noemen)
Ik heb wel interesse, maar ik denk dat het prijskaartje me zal tegenhouden.
 
Bij een collega bedrijf van CC zag ik het voorbijkomen, op hun facebook pagina.
met een prijskaartje erbij van 300 per set ex btw.
een set was daar 17100 lumen. Dus vandaar dat ik 8000 heb neergezet.
 
Ik werk als chauffeur/ verkoopmedewerker bij een groothandel in stukadoorsprodukten, en wij verkopen o.a. ook halogeenbouwlampen van 500 en 1000 Watt (ook op statief). Een 500 Watt lamp levert 8500 lumen en een 1000 Watt lamp levert 22000 lumen
Ook verkopen wij gasontladingsarmaturen (400 Watt) die 38000 lumen leveren.
Tegenwoordig verkopen we ook veel LED verlichting (60 watt= 5700 lumen, 3200K lichttemperatuur) maar mijn ervaring is dat als je ook maar even in het licht kijkt, je daarna een korte periode last van je ogen hebt (vlekken in je zicht) m.a.w. geen prettig licht.

Een bijkomend voordeel van een 1000 Watt halogeen armatuur: je kunt er gemakkelijk tosti's op klaarmaken:-D
 
17135126868_a358075a3a_c.jpg

Mooie werklamp.
 
Welk merk en model is dit? Ik heb zelf een soortgelijke. De Magnum 108. Die had ik bij Carclean in de werkplaats gezien, maar de lichtopbrengst valt me tegen.

Ik heb een 30watt LED schijnwerper gekocht bij dx.com en die lijkt eigenlijk nog het beste licht te geven.
 
Ik ben nog opzoek naar een Led lamp op statief. Denk dat 20 wat wel ongeveer genoeg is, iemand tips of ergens goede ervaring mee ?

Statief miet wel inschuifbaar zijn ivm vervoer o_O
 
Dat is die ook, maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken. Er is vast wel iets te vinden voor minder geld.
 
Het kost ook een hoop.

Maar is voor mij elke stuiver waard. De statief is echt supermakkelijk te verstellen en oerdegelijk.

En de lamp is al genoeg over gezegd ;)