• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vermoedelijk Petroleum in auto, wat te doen?

Peter1979

Detailing rookie
26 mei 2020
5
2
Goedenavond allen,

Ik heb hier een auto waar vermoedelijk petroleum op de achterbank uit een kan/kachel gelekt is. Resultaat is dat in de auto een constante penetrante geur aanwezig is.

In eerste instantie de kofferbak, achterbank, voorstoelen en vloer met de extractor en carpet cleaner 1:10 gedaan. Dat bracht geen oplossing. Vervolgens achterbank verwijderd en schuim met remreiniger volgespoten en uitgeknepen, daarna de auto 24 uur met een ozon apparaat behandeld. Geen oplossing (na 2-3 dagen stonk de auto alweer). Na nog wat meer proberen is het nu zover dat we de achterbank met rugleuning, vloerbedekking en onder isolatie volledig gaan vernieuwen (zat petroleum in), voorstoelen zijn volledig met extractor uit de auto behandeld en stinken niet meer (hebben nooit echt gestonken).

Alles is klaar voor terug montage, de gehele auto is nu leeg, de volledige bodem/kofferbak van achter naar voor is met ontvetter gereinigd en overal met perslucht holtes etc doorgeblazen en toch als je de auto afsluit (dus leeg zonder interieur) komt na een uur ofzo toch weer de geur naar boven komen, om gek van te worden.

Wat kunnen we nog meer doen om deze lucht eruit te krijgen? Heeft iemand nog goede raad?
20200523_142016.jpg
 
Welkom op het forum :D

Ik zat al met je mee te denken en heb toen ook even de zoekfunctie gebruikt:


Ik vermoed dat de petroleum(lucht) dieper in materialen is getrokken. Denk aan isolatie, hemelbekleding en misschien zelfs ventilatiekanalen.

Na wat GooOoOgelen vond ik meteen vergelijkbare of letterlijk dezelfde vragen. Ik lees dingen als; ''Een bakje met actieve koolstof (dat voor aquariums) in de auto zetten'', ''Schaaltje gebruikte koffieprut'', ''Soda'', etc.
 
Goedemorgen Quantoxx,

Dank voor je reactie. Heb zelf ook deze topics al (meermaals) gelezen en google is in zulke gevallen inderdaad vaak je beste vriend, maar het biedt eigenlijk allemaal niet echt een oplossing (in ons geval). De geur komt vrij snel weer terug. Daarom hoop ik eigenlijk op een reactie met nieuwe inzichten of ideeën want wij zijn redelijk aan het eind van ons latijn.. ALLES is welkom!
 
Uit wat bestaat de hemel?
Heb je zelf al eens aan alles geroken om te zien waar de geur het sterkst is?
Misschien nu dat alles eruit is opnieuw met ozon behandelen?
 
Laatst bewerkt:
Een vorige buurman van me heeft wel eens zijn hele werkbus van onder tot boven vol gestopt met gehalveerde sinaasappelen om een hardnekkige rooklucht eruit te krijgen. Geen idee of dat ook werkt voor petroleumgeur.
 
Laatste ozon behandeling is amper 2 weken geleden, en heeft toen 2 dagen 'gewerkt'. De hemel is een stoffen uitvoering en durf ik eigenlijk niet aan te komen, gaat vaak snel fout. Hemel ruikt ook goed verder, we hebben in elk hoekje/gaatje geroken, maar we krijgen niet echt meer een duidelijk signaal dat er nog ergens wat inzit, dus we weten ook niet waar het nu nog vandaan komt. Na 5 minuten in de auto raak je er zelf ook aan gewend en moet je ook weer even afstand nemen om het weer te ruiken, dat maakt het ook extra lastig.

Heb er nu zojuist nogmaals 2 kg koffie erin gezet, kijken of het wat doet. Ik laat het weten. Ondertussen blijven tips zeer welkom!
 
Je hebt de ozon behandeling gedaan terwijl alles, behalve de achterbank, nog in de wagen stond, zo begrijp ik het.
Als je nu een ozon behandeling doet én je blijft het ruiken vrees ik dat het in je hemel zit.
 
Wat betreft de airco/luchtkanalen: airco heeft tijdens de ozonbehandeling 4 uur op volle stand mee staan draaien op recirculatie-stand. Het zou kunnen dat het in de hemel getrokken is inderdaad.We gaan het zien.
 
Nu alles eruit is, kan jij niet eerst op onderzoek uitgaan of je de oorzaak kan vinden?
Misschien is er ergens een rubbertje kapot van bijvoorbeeld de benzinetank of een retourleiding.
Daar zit ook een filter in/tussen, misschien is dat lek...

En ga eens ruiken waar de lucht het sterkst is...
 
Het zou zelfs nog kunnen zijn dat er iets door is gelekt op je uitlaat, wat vervolgens aan het opbranden is. Kan ook behoorlijk lang door gaan...

Greetz Emiel
 
We hebben al 2 volle dagen af en aan in de lege auto doorgebracht en in werkelijk elk gaatje de neus gestoken, elk rubbertje is los geweest en schoongemaakt, noem het maar op. Het is gewoon niet duidelijk te krijgen waar de lucht nog vanaf komt. Overal met perslucht doorgeblazen, alles is kurkdroog. alles ontvet en schoongemaakt. Brandstof(tank) is het niet, want het is een heel andere lucht. Buiten de auto ruik je ook helemaal niets, het zit echt in de auto. Ter info: auto staat nu al 2 dagen stil met afgekoppelde accu (ivm gedemonteerde stoelen met airbags), dus auto rijdt niet, loopt niet.

Terwijl ik bovenstaand typ ben ik toch bang dat het wellicht toch de hemel is, het is de enige stoffen bekleding nog in de auto, maar ruikend aan de hemel ruik je eigenlijk ook niks.

Auto staat nu aan de kant met koffiedrab erin en afgesloten, vrijdagochtend gaan we de koffie eruit halen en verder kijken. Fingers crossed.

In elk geval wel super bedankt voor het meedenken allemaal! Wordt vrijdag vervolgd!
 
  • Leuk
Reactions: Rippie, TWA en Brad
Jammer iemand anders die hier ervaring mee heeft?
Hallo,

Toevallig niet al te lang geleden een auto gehad met diesel, niet helemaal het zelfde maar te vergelijken.

Alles goed reinigen met APC. Alle bekleding incl hemel schoonmaken met extractor en of stoom.

Hierna toch 1 of 2 rondes gebruik maken van een ozon en een anti geur product zoals nanolex oder
 
  • Leuk
Reactions: Maria