• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verroeste schroefjes.

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
274
85
Hallo,

iedereen kent het denk ik wel, de auto mooi gewassen en gepoetst, velgen in de was gezet en de ramen afgenomen. Dan ben je bij de wielkasten beland en jahoor, verroeste schroefjes, net zoals onder de motorkap. Om het net even wat frisser te laten ogen is mijn vraag: hoe kan je die weer het beste blinkend maken en met wat voor een middel?

moet je dan eerst met 1200 schuren en dan polijsten met bijvoorbeeld belgom op metal polish, is afbijt laten weken of met de staalborstel eroverheen?

Hoe doen jullie dat en waarmee?

groeten!!

Vaak haal ik de schroefjes eruit.staalwolletje erover en vervolgens byv. de Mothers Billet erbij.

DSCN7822.webp

Vervangen door RVS boutjes/moeren/schroeven... als je ze ontdoet van roest, zijn ze vaak binnen no-time weer verroest. Alleen nooit RVS gebruiken bij een uitlaatspruitstuk en andere motorcomponenten!

ik wil voornamelijk de torx-schroeven bij mijn wielkasten/mistlampen/grill vervangen. Het nadeel met rvs schroeven is is dat je ze per 20/30 moet kopen, terwijl ik er misschien 10 van verschillende maten nodig heb. Zijn er adresjes waar je ze per stuk kunt kopen?

In principe zou je bij elke goed gesorteerde DHZ zaak de schroeven per stuk kunnen kopen.

Wij verkopen ze per stuk of per doos van 200, het liefst per doos aangezien we een groothandel zijn.

Ik zou zeggen, Google eens op Gerritse parkers. De eerste 9 hits. ;)

hartstikke bedankt nicknameless!! hier zal ik eens rond gaan kijken. Een paar nette schroeven oog t net even wat frisser op een mooie schone auto;)

@paulus: waarom nooit rvs op een uitlaatspruitstuk?(en je bedoeld echt het begindeel van de uitlaat he? dus vanaf de cilinderkop== uitlaat...) deze zitten idd wel vast in de cilinderkop dus ik vermoed dat deze rvs bouten uitzetten en voor scheuren zorgen?

en dat met die boutjes enzo.... een beestig idee om in de toekomst op men wagen toe te beginnen passen....
alles ruilen voor rvs! internet kennis heeft het ook op zen lotus gedaan! staat SUPER!

Gaan namelijk supervast zitten, de metalen reageren met elkaar. En door de hitte word het nog erger. Spreek uit ervaring.... ooit een maatje gehad die zijn uitlaatspruitstuk met rvs had vast gezet, bouten braken gewoon af bij demontage!