• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil APC Mequiar's vs. Poorboys World

Correct! Voor een 'How-to' check dit topic maar eens. Ik zou ook de APC+ nemen, deze ruikt een stuk aangenamer dan de gewone APC.
 
JantjeV zei:
Bedankt voor je antwoord Xizer!
Dus kan ik het beste de APC+ nemen omdat ik die goed kan gebruiken met de extractor :cool:

Kreeg wel een tip om de APC niet in het machien te doen maar op te spuiten, inborstelen met mf doek om de borstel en dan met de extractor er achter aan.


Opsprayen 1:5, inborstelen (evt. met MF doek eromheen), 4 min wachten, extractortime!!! ]d~^
 
Ik heb beide gedaan, dus ingespoten met APC+ 1:10 en een klein scheutje in de extractor (lagere concentratie), werkte ook prima!
 
Stimpy68 weet je toevallig ook hoe de schuimvorming van APC van PB is t.o.v. de MEG APC+

ALs ik het goed begijp is schuimvorming in je extractor niet goed en is daarom de APC+ het beste?
 
Geen idee, ik heb alleen de APC en APC + van Meguiar's
Te veel schuimvorming bij het extracten is niet echt handig, je wilt dat het middel in de bekleding komt en niet er op, als je veel schuim hebt, dan ligt het er mee op dan dat het in de bekleding zijn werk doet, althans dat denk ik.
 
ik heb alle 3de apc,s

ik zal dit weekend eens PB apc in extractor doen, maar je kan natuurlijk op voorhand ook megs apc+ kopen omdat je weet dat deze niet schuimt en goedkoper is
 
Ik heb zelf de APC van PB.
Mijn ervaring is dat het nogal schuimt. Weet niet hoe 't zit i.c.m. een extractro maar als ik m'n spraybottle afvul met water dan heb ik altijd 1/4 schuim...
Hopelijk heb je hier wat aan :wink
 
stimpy68 zei:
Een maatbeker of een spraybottle met de verhoudingen er op. Is nogal simpel: 1:30 is 1 deel product op 30 delen water, dus 10ml product en daar doe je 30 x 10ml= 300ml water bij ;) Of als je nog preciezer wilt zijn is het eigenlijk 290 ml water. Plus de 10 ml product is dan 300ml in totaal.
Wil je een liter product en de verhouding is 1:30, dan heb je 33 ml product nodig en dan 29 x 33ml water, dat is dan ongeveer 1000ml totaal.

Snap je het nog? 8o

volgendsmij staat de 1:30 gelijk aan 1 op 30
Dat wil dus zeggen 1 x 10ml op 30 x 10 ml

Das mijn logica maar kan het ook mis hebben
 
LeonDriver, denk dat je mis bent. Neem nu een verdunning van 1:2. Dat is dus de helft water, de helft product. Volgens jouw redenering zou 1:2 bestaan uit 1 deel product en 2 delen water, maar dan heb je eigenlijk een verhouding 1:3 gemaakt.

Natuurlijk, bij verdunningen zoals 1:30 steekt dat allemaal niet zo nauw.

Volgens mij staat 1:3 voor de breuk 1/30 wat dus wilt zeggen: de hoeveelheid dat je wil bekomen maal 1/30.
 
1:1=1 deel product op 1 deel water, een maatbeker/emmer/flesje bestaat in dit geval uit 2 delen=1 deel is de helft, dus de helft APC en de andere helft water.

Verdunning 1:2=1 deel APC, en 2 delen water.

Elk 'deel' is een gelijke hoeveelheid net als elk ander 'deel' in die mengverhouding. 1 liter wil je hebben, en apc 1:2 gemengd.
Elk deel is 1/3e van een liter=333ml.
Dan dus 333ml APC en 666ml water