• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil hogedruk of tuinslang foamgun

Silver

Detailing rookie
26 okt 2011
6
0
Ik werk momenteel met een foamgun Gimour - Foamaster voor op de tuinslang + autobrite - super Snow Foam.

Ik krijg niet echt een dikke sneeuwlaag op mijn wagen.

Ligt het probleem bij mijn foamgun (werkt een foamgun + hogedruk beter?) of is mijn shampoo het probleem.
 
Op hogedruk werkt veel beter krijg je een betere schuimlaag. Maar je kan het ook proberen door wat heet water in de beker erbij te doen.
 
Zoekt en gij zult vinden...

https://forum.Carclean.com/cc_postst5157/Foampistool-op-tuinslang-werkt-dit-goed.aspx
 
Het simpele antwoord op je vraag is: een hoge druk werkt beter.
De foto's van een dikke schuimlaag met de gillmore zijn gemaakt in de US, daar is de waterdruk op de kraan hoger dan hier in Europa. Meer druk = meer/compacter schuim.
 
@ Adrie,

onderstaande foto's zijn hier gemaakt :-"


nicknameless zei:
In mijn geval (destijds) bleef de foam niet echt lang zitten, maar dit komt omdat de wagen goed in de wax stond.

Doch is het foam 'stevig' genoeg om even te blijven plakken. Het foam uit de Gilmour is luchtiger dan uit een foamgun voor een hd model.

Onderstaande foto's waren van mijn ex d'r auto...

46.jpg


47.jpg


48.jpg


Ik gebruik de Gilmour nog maar weinig. Alleen als het echt nodig is bij een té smerige wagen.
Voor de normale wekelijkse wasbeurt vindt ik het een beetje overbodig.
 
Je zou kunnen denken aan een Hydrofoor...Niet goedkoop dat zeg ik bijvoorbaat,maar voor meer dingen heb je daar zekers plezier aan!!!