• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil in 2 Scholl Polishes - S20black/S3 Gold

@Frans ,
Scholl paars of blauw is een optie met S20
Lc hd blauw icm S20 werkt ook goed.
Na S20 finish ik nog met een rondje Finale/Rupes geel bv.
 
  • Leuk
Reactions: Frans
S40 verwerk ik meestal met de oranje Scholl pad.

De paarse pad vind ik erg fijn met de S3 gebruik zelfs de S3 met Denimpads.

De S20 vind ik met de paarse en blauwe pad wel ok. Niet echt mijn voorkeur kwa polijstmiddel moet ik zeggen.

S20 is meer een allrounder polish en de S3 een compound die al een mooie finish achterlaat. Op zachtere lakken zag ik nog een lichte waas met S20 die ook nabewerking nodig had met bv S40.
 
  • Leuk
Reactions: Frans
Volgens mij val ik zo een beetje in herhaling wat betreft Scholl / Spiderpads / S20, maar tijdens de SDD 2015 sprak ik de Scholl-kerel aan. Ik had namelijk alleen nog maar een DAP900 + Monello pads en het (on)geluk dat ik steeds hardere lakken tegenkwam. Mij werd op het forum aangeraden om de Sandwhich Spider pad + S3 te proberen en dat ging iets beter, maar wat sleet die pad snel, zeg. (Met name de rand die raffelde) Op de SDD werd toen het combi-setje geshowd van de Navy Blue en S20 OneStep.

Mij werd toen door hem verteld dat de Blue Navy de opvolger was van de Sandwhich omdat er veel klachten waren over slijtage en die scherpe rand die snel afraffelde. De S20 zou i.c.m. met de Navy Blue zijn ontwikkeld, dus op elkaar afgestemd. Ik kreeg uiteindelijk 2 flessen en pads van de beste man.

Ik heb vorig jaar een keer een touch-up gedaan op mijn BMW en omdat ik dit last minute moest heb ik de S20 gebruikt op de Monello pads. Ging verder prima. Of het polijstmiddel volledig benut werd hierdoor weet ik niet, maar het resultaat was prima. Ik zou het echter niet zelf nog aanschaffen omdat ik simpelweg alternatieven nog in huis heb.



Greeetz
 
Ik ga nu iets zeggen wat ik niet zeker weet maar wel ooit ergens gelezen te hebben:
De s20 heeft "volgens mij"(geen feit) veel fillers waardoor het resultaat soms mooier lijkt dan het werkelijk is.
Ik gebruik deze wel eens voor minder precieze klusjes maar finish ook altijd ff met S30+ of S40 en ontvet met Gyeon Prep of vergelijkbaar.
Hiermee wil ik dus niet zeggen dat het geen goed spul is, want ik werk er graag mee, maar @DonButtie vraagt om het mooiste resultaat en onder mooiste resultaat versta ik een zo goed mogelijk gecorrigeerde lak welke wordt beschermd door een LSP, en geen dichtgesmeerde, gevulde lak waar een LSP op komt.
Dit is uiteraard mijn mening en nogmaals, ik twijfel nog steeds of S20 idd fillers of andere soorten verbloemers bevat maar meen dat ik het ooit gelezen heb, correct me if i'm wrong o_O

Als er in de S20 fillers zitten dan haal je die weer weg als je de lak gaat ontvetten voordat je er wax op doet, dus ik vraag me af of er wel fillers in zouden zitten omdat dit dus geen nut heeft.
 
Wat ik ermee wil zeggen is dat het soms kan lijken of je genoeg correctie hebt behaald door de fillers. Polijstmiddel afneemt in goed vertrouwen en een lsp aanbrengt, daarna zag ik meer defecten dan voor het preppen.
Ik neem pas sinds 2 jaar af met prep, daarvoor leek het altijd voldoende om, voor het waxen, geen coating, polijstmiddel af te nemen met een doek en de wax aan te brengen.
Ik had de lak moeten inspecteren voor de lsp maar dat is voor een volgende keer.
Zoals ik algaf, het is mijn ervaring en geen feit.
 
Heb net nog diverse fora internationaal bekeken en tests gevolgd...ik zit fout!
Geen fillers, geen silicone, na een IPA wipe hetzelfde resultaat mbt krassjes of correctie.
Mijn excuses voor de topicvervuiling bij deze.
Ik zit fout!
 
@Altos je kan ook niet altijd gelijk hebben hahahahahah
maar heeft wel de gedachtes laten gaan erover
maar ik ben er nu uit dat ik nog even wacht met de s20
wat heb nog meer nodig en s3 met s30 gaat het prima worden met mijn verschillende pads.
maar scholl heeft toch ook een afbrekende korrel zodat je eigenlijk niet hoeft af te schalen omdat de korrel zelf afschaalt
 
  • Leuk
Reactions: Altos
+1 @Ric325i
Ik zie nog wel een verschil in glans en helderheid tussen S3 en S30+.
Zoals je weet is de helderheid van de bovenliggende blanke lak het "raam" zijn naar de onderliggende kleurlak.
Hoe mooier en helderder het raam, hoe mooier de kleur tot zijn recht komt.
Schijn voor de grap maar eens met een goede lamp op de lak na gebruik van S3 en na S30+. Je zult dan kunnen zien dat je na S3 toch nog een lichte waas op je lak hebt zitten, na goed afgebroken S30+ of S40 is dit volledig helder dus een betere of mooiere kleurdiepte en reflectie creëeren.