• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil in 2 Scholl Polishes - S20black/S3 Gold

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Hi Iedereen,

Ik ben zojuist eens aan het kijken voor een leuke polish om bij te kopen voor op de dap500. Nu heb ik reeds een fles van de S20 Black (die ik leuk vind). Maar, welke is nu de beste one-stepper van Scholl op medium lak?

Ik zou ze graag met de Monello light cutting pad gebruiken. Anders moet ik weer een arsenaal aan pads van Scholl bijkopen...

Hier heb ik de beschrijvingen van de 2 twijfels.
Scholl Concepts S3 Gold Rubbing Compound

Glansgraad
80/100
Uitpoetsen
80/100
Slijpgraad
90/100

Scholl Concepts - S20 Black 1-step Compound
Glansgraad

85/100
Slijpgraad
70/100

Want persoonlijk denk ik dat je de 20/100 slijpkracht eerder merkt ipv de 5/100 glansgraad...

Graag ervaringen van mensen die al met deze 2 hebben gewerkt.


Grtz
Stephan
 
Grappig dat jouw topic nu voorbij komt. Ik heb namelijk mijn auto al maanden niet meer gedetailed en wacht nu gewoon tot de ZomerPrep. Gek genoeg heeft mijn auto een reflectie die nog beter lijkt als ooit tevoren, terwijl hij al maanden lang niet aan gepakt is en de wax vrijwel weg is.

Hier een foto die ik nét heb genomen. De auto zit onder het saharazand en toch is de reflectie onnozel goed. Ik verwacht dus ook dat mijn polijstwerk van vorig jaar nog redelijk goed is en ik met de Rupes 21 en Scholl S20 de eventuele verwering en swirls makkelijk kan verwijderen. Ik zal S3 er niet bij pakken, dat vind ik overkill. Na de S20 misschien met S30 finishen, ook al had ik liever de S40 geprobeerd, maar die heb ik niet.

20160412_154516.jpg



Ooh, schiet mij nu ineens weer te binnen; Ik heb de auto aangepakt met mijn DAP + Scholl S20 + Navy Spiderpad voor de WinterPrep. Werkte toen super om de swirls weg te halen en de finish was ook prima. (Finale om te finishen voegde op het oog niks meer toe)



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Stephan
Thanks, Ik zal het straks proberen aan te passen :).

@Quantoxx lekkere harde glans moet ik toegeven


In het verleden de S20 al gekocht met een Navy pad. Vond de correctie ook waauw maar na wat meer lezen kom je toch uit dat de Gold hetzelfde in glans haalt maar wel beter corrigeerd...
 
Laatst bewerkt:
Ik Ben ook geïnteresseerd in de scholl polishes maar is het waar dat je deze ongeopend maximum 12 maanden kan bewaren ?
Hoelang kan je deze dan bewaren eenmaal geopend ?
 
Ik heb voor mijn auto de combi gevonden. Wel waskrasvrij enkel de rids blijven staan. Gevolgd door de nieuwe valetpro purple Passion op lichtgroen.

Reflectie is echt top!

DSC_0078.JPG
 
@MarcelT ik heb 2 Scholl producten
De S30 en de S3
S30 heb ik al 2 jaar staan en heb ik van iemand overgenomen die het ook al een tijdje in bezit heeft maar werkt nog prima hoor.
Merk er niks van dat het product minder word namate het langer in de fles zit.
het kan zijn dat misschien de korrel iets minder grof word na loop der tijd maar dat weten anderen misschien wel dan
 
Ik begrijp die Scholl hype niet zo goed :confused: Een Purple compounding pad implodeerde bij mij op onverklaarbare wijze icm S3 Gold High Performance Compound. Die laatste vond ik niet beter en niet minder goed dan Monello Veloce, alleen is deze laatste een heel stuk minder duur en veel zuiniger in gebruik.
 
Ik gebruik de S3 + S30 al een tijd zonder rare fratsen op de Monello Raffini pads + DAP900 en op de LC Orbitals + Rupes 21. De Scholl-producten zijn inderdaad wat duurder, maar niet een heel stuk.

Veloce - 500ml (21,00)
S3 - 1000ml (€44,00)

Ik ben van mening dat zowel de Monello-polijstmiddelen als de meest gebruikte Scholl-polijstmiddelen goed hun ding doen, maar er ook een persoonlijke voorkeur bij komt kijken. Zo is Scholl een 2-staps, Monello 3-staps, minder stoffen bij de ene, olie-of-waterbasis en zo zijn er vast meer dingen om te verzinnen. :p


Ik heb nog geen foam pads van Scholl geprobeerd. Althans, geen normale foam pads, echter wel de 2 Spiderpads.



Greetz
 
Ik vind de foam pads wel prettig eigenlijk.
Net als de S3, S20 en S30+.
Ik zie het ook niet als een hype merk maar meer een merk wat omdat het goed presteerd wat meer onder de aandacht komt.
Zo is elk merk toch bekend geworden?
Maar ook hier is ieders voorkeur natuurlijk anders.
 
+1 @Altos ,
Ik vind S3 echt een stuk prettiger verwerken dan Veloce (stoft mij te veel), daarnaast heb ik het gevoel dat S3 een betere correctie/eindresultaat heeft. Spiderpads slijten snel maar corrigeren echt heel goed!
S20 vind ik ook wel fijn spul om mee te werken. Mezzo is op zich ook niet verkeerd maar stoft imho iets meer dan S20 echter niet hinderlijk.
S30 verwerkt goed echter heb ik het idee dat Rupes Geel/Finale beter finished (definitief oordeel wil ik er niet aan hangen). Ik vind Finale echt fijn(er) verwerken.
S40 heb ik wel staan echter in de praktijk grijp ik eigenlijk altijd naar Rupes Wit.
Zo heeft ieder idd zijn voorkeur uiteraard .
 
nu mijn scholl flessen leeg zijn en ik weer nieuwe wil maar twijfel erg wat ik zou moeten nemen
zal ik voor de S20 1 staps gaan of zal ik voor de S3 met de S30+ gaan
iemand een tip hiervoor
wat geeft het mooiste resultaat
 
@DonButtie ,ligt voornamelijk aan de staat van je (Audi toch?) lak en de correctie die je wil behalen.
S20 is goed spul maar sowieso zou ik er nog een finish achteraan gooien.
Ik gebruik S20 als een soort medium polish waarna ik altijd nog finish.
 
dan is het ook nog een optie om ze alle 3 te nemen
want op de passagiers kant is denk ik een kinderfiets tegen aan gekomen en zitten best wel krassen op
die zijn hoop ik niet door de blanke lak heen die dat stuk wil ik wat grover aan pakken
de rest van mijn audi inderdaad is redelijk strak al heb ik dat heel de winter niet echt gecontroleerd
moet nog steeds wassen na de wintersport waar ik al 3 weken van terug ben
staat nog steeds goed in de wax heel de winter
soft99 fusso coat
maar word weer beter weer dus gaat weer kriebelen
thanks voor de suggestie @Ric325i
 
Ik ga nu iets zeggen wat ik niet zeker weet maar wel ooit ergens gelezen te hebben:
De s20 heeft "volgens mij"(geen feit) veel fillers waardoor het resultaat soms mooier lijkt dan het werkelijk is.
Ik gebruik deze wel eens voor minder precieze klusjes maar finish ook altijd ff met S30+ of S40 en ontvet met Gyeon Prep of vergelijkbaar.
Hiermee wil ik dus niet zeggen dat het geen goed spul is, want ik werk er graag mee, maar @DonButtie vraagt om het mooiste resultaat en onder mooiste resultaat versta ik een zo goed mogelijk gecorrigeerde lak welke wordt beschermd door een LSP, en geen dichtgesmeerde, gevulde lak waar een LSP op komt.
Dit is uiteraard mijn mening en nogmaals, ik twijfel nog steeds of S20 idd fillers of andere soorten verbloemers bevat maar meen dat ik het ooit gelezen heb, correct me if i'm wrong o_O
 
Ik gebruik al een tijdje de S3 + S30. Zowel op mijn DAP900 en Rupes 21.

Wanneer ik de S3 + Raffini Geel gebruik als zwaarste stap (DAP) en deze eerst op stand 6 een goede hit geef, vervolgens op stand 4 nogmaals een hit geef, dan moet je hele scherpe ogen hebben om te zien of afschalen nog zin zal hebben.

(Ik volg nog wel met S30 + Raffini Wit)

Wanneer ik de S3 + LC Orbital Blue gebruik als zwaarste stap (Rupes 21) en deze op dezelfde manier gebruik, moet je wederom een scherp oog hebben.

(Ook deze volg ik met S30 + LC Orbital Orange)

Een tussenstap, zoals de S20, heeft in mijn opinie geen zin. (Optisch) Stiekem finish ik soms met S3 en ik denk dat als ik dit niet zou melden, je het niet zou zien dat er niet afgeschaald was.


Greeetz
 
@Quantox ,
Na S3 sla ik een medium stap over en finish ik direct met Rupes geel of Monello Finale + optioneel nog een rondje Rupes wit. Een medium stap is dan idd niet nodig maar een goede finish wel (op mijn auto tenminste).
Als er hele lichte defecten zijn pak ik S20 (S3 is dan te zwaar) en deze stap krijgt daarna nog altijd een finish.
S20 doet het ook goed op zachtere lakken.
 
Mooi hoe meningen kunnen verschillen.... Ik zweer echt bij S30!

Vind dat zo'n fijn polijst middel, werkt mooi af en het afnemen is een feestje.

Alleen op zwarte auto's doe ik soms nog een stapje Rupes wit.. Ook zo'n topper!
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
In het begin deed ik veelal een driestaps correctie met Scholl, S03 Gold > S17 > S40.
Later ben ik meer naar een tweestaps overgegaan, afhankelijk van de benodigde correctie, of S03 Gold > S40 of S17 > S40.
S40 moet je wel voor het beste resultaat gebruiken in combinatie met een wat stevigere pad, zelf zweer ik bij S40 met de Witte Hex.

Wat betreft de S20 black kan ik het niet zo vinden met de pad die Sholl in die combinatie levert.
Weet iemand hier wellicht uit ervaring, welke pads het nog meer goed doen in combinatie met de S20 black?
Ik heb er zelf nog weinig mee geëxperimenteerd, doordat ik wat minder detail de laatste tijd.